ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
לוקח את האיומים ברצינות

ביידן על כוונותיו של פוטין: "הוא לא צוחק"

בכנס בחירות שנערך בסוף השבוע, אמר הנשיא ביידן על המלחמה באוקראינה, כי "העולם נמצא בנקודה הקרובה ביותר לעימות גרעיני, ב-60 השנה האחרונות. הוא הדגיש: "אני לא חושב שבעידן הנוכחי אפשר להפעיל נשק גרעיני בלי לגרום לאסון בקנה מידה עולמי"

ביידן על כוונותיו של פוטין: "הוא לא צוחק"
פצצת אטום: אילוסטרציה צילום: Pixabay

נשיא ארה"ב ג’ו ביידן נשא נאום בפני תומכים, בכינוס שנערך לקראת 'בחירות אמצע הקדנציה' הצפויות להתקיים בארה”ב בעוד כחודש, ובמהלך הנאום התייחס ביידן בין היתר גם למתיחות הכבדה מול רוסיה, בכל הקשור למלחמה באוקראינה וההשפלה המתמשכת שמשפילים האוקראינים את רוסיה, במיוחד בשבועות האחרונים.

ביידן הזכיר את הדיבורים של בכירים רוסים אודות האפשרות שתתקבל החלטה לעשות שימוש בנשק גרעיני, וכן את העובדה שפוטין עצמו הזכיר את האופציה הזאת בנאום שנשא כשהודיע על החלטתו לספח את ארבעת המחוזות שכבש באוקראינה.

"פוטין לא צוחק כשהוא מדבר על האפשרות שישתמש בנשק גרעיני, ביולוגי או כימי", אמר ביידן. "אנחנו לוקחים את האיומים שלו ברצינות רבה, ולא מזלזלים בהם בכלל". ביידן התייחס גם להסתייגות של הגורמים הרוסיים, לפיהם אם יהיה שימוש בנשק גרעיני, הוא יתבצע לכאורה רק בנשק גרעיני טקטי ולא בנשק גרעיני אסטרטגי.

ההבדל ביניהם הוא שהנשק הגרעיני הטקטי נועד לפגוע באזור ממוקד מאוד, ברדיוס של כמה מאות מטרים, על מנת להשמיד פלוגה צבאית וכדו’, לעומת הנשק הגרעיני האסטרטגי שמיועד להשמדה המונית בקנה מידה רחב הרבה יותר, בדומה לפצצות האטום שהוטלו על הירושימה ונגסאקי במלחמת העולם השניה.

הנשיא האמריקאי הדגיש שהוא לא רואה הבדל גדול בין שני סוגי הנשק הגרעיני, משום שלהערכתו, עצם חציית הקו האדום של שימוש בנשק גרעיני, תביא להתדרדרות מהירה מאוד ותגיע גם לנשק גרעיני אסטרטגי. "אני לא חושב שבעידן הנוכחי אפשר להפעיל נשק גרעיני בלי לגרום לאסון בקנה מידה עולמי", אמר ביידן.

בנאום השווה ביידן את המצב השורר כיום למשבר הטילים המפורסם בקובה, שהתחולל לפני כשישים שנה, וגם במהלכו היתה מתיחות גרעינית ברמה גבוהה והיה חשש מפני התקפה גרעינית הדדית בטווח זמן מיידי, הן בארה”ב והן בברית המועצות. ביידן טען כי העולם נמצא כיום בנקודה הקרובה ביותר למלחמה גרעינית בשישים השנה האחרונות, מאז אותו משבר

מלחמת אוקראינה רוסיה נשק גרעיני ולדימיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד