י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
לראשונה מזה שנים

אחרי סוריה, מדינה נוספת מתמודדת עם התפרצות כולרה

בדמשק בירת סוריה נרשמו 39 מקרי מוות מכולרה וכמעט 600 מקרים נוספים. גם ביירות בוחנת מספר מקרים חשודים. בסוריה, יותר מ-10,000 מקרים חשודים בכולרה דווחו רק בששת השבועות האחרונים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixsabay

לאחר ההתפרצות בסוריה, גם לבנון עומדת בפני התפרצות של כולרה, התפרצות ראשונה מזה שנים ארוכות. משרד הבריאות של סוריה דיווח על 39 מקרי מוות מכולרה וכמעט 600 מקרים נוספים. התפרצות שהתפשטה במדינה מוכת המלחמה. האו"ם הזהיר כי "הכולרה מתפרץ בצורה מדאיגה".

"בסוריה, יותר מ-10,000 מקרים חשודים בכולרה דווחו רק בששת השבועות האחרונים", נמסר מארגון הבריאות העולמי בתדרוך בסוף השבוע. רוב המתים בסוריה נמצאים במחוז חאלב הצפוני, ולא ברור אם המתים נכללו במניין המקרים הכולל. זוהי ההתפרצות הגדולה הראשונה של כולרה בסוריה מזה יותר מעשור.

בלבנון, שר הבריאות הודיע ביום שישי כי הרשויות בודקות מקרים של חשד לכולרה, פחות מיממה לאחר שהמדינה שקורסת כלכלית אישרה את המקרה הראשון של המחלה מאז 1993.

פיראס עביאד, שר הבריאות הזמני של לבנון, אמר במסיבת עיתונאים כי המקרה הראשון היה פליט סורי המתגורר במחוז עכר בצפון העני, ואישר מקרה שני באזור. "יש עוד כמה מקרים חשודים", אמר שר הבריאות. "כולרה היא מחלה שמועברת בקלות".

שר הבריאות הלבנוני הוסיף כי הרשויות עובדות עם קרן הילדים של האו"ם וארגון הבריאות העולמי במשך שבועות על מנת להבטיח שהמדינה הענייה תוכל להגיב להתפרצות אפשרית, ולהרחיב את יכולות הבדיקות בבתי חולים ובמעבדות. "אנחנו מוודאים שיש מים בטוחים ומערכת ביוב טובה", אמר שר הבריאות.

האו"ם ומשרד הבריאות של סוריה מסרו כי מקור ההתפרצות קשור ככל הנראה לאנשים ששותים מים לא נקיים מנהר הפרת ומשתמשים במים מזוהמים להשקות יבולים, וכתוצאה מכך לזיהום מזון.

סוריה חאלב סוריה לבנון ארגון הבריאות העולמי כולרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד