י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מגן דוד בבית לחם

תיירים הרגיזו פלסטינים שירו לעבר המלון בו התארחו

חמושים פלסטינים ירו לעבר מלון בבית לחם לאחר שוידיאו ובו תיעוד של סמלים יהודיים הסתובב ברשתות החברתיות והרגיז את הפלסטינים. תיירים פיליפינים הכינו מסיבה במלון והניחו סמלים יהודיים. הקומות העליונות של המלון נפגעו מירי אך ללא נפגעים

תיירים הרגיזו פלסטינים שירו לעבר המלון בו התארחו
הסמלים היהודיים במלון צילום: צילום מסך

תוקפים לא מזוהים פתחו ביום שני באש לעבר מלון בבית לחם שנמצאת תחת אחריות פלסטינית, לאחר שסרטון שהסתובב ברשתות החברתיות הראה מגן דוד ומנורה על במת אולם הכנסים שלו.

שוטרים פלסטיניים הגיעו למקום זמן קצר לאחר הירי. מספר חדרים בקומות העליונות נפגעו מירי, אך לא דווח על נפגעים, כך דווח האתר Times of Israel . הסרטון של הסמלים היהודיים עורר מחלוקת לאחר שפורסם מוקדם יותר ביום שני על ידי אורח במלון שנכנס לאולם הכנסים.

איליאס אל-ארג'ה, מנהל המלון, אמר לתקשורת הפלסטינית, כי הסמלים היהודיים הוצבו "לא על ידי מתנחלים ישראלים שחוגגים את סוכות, כפי שחלקם טוענים, אלא על ידי קבוצת תיירים פיליפינים שלא קיבלו הסכמה מהנהלת המלון".

"קבוצה של 300 פיליפינים הגיעה למלון לשהות של 8 ימים וביקשה ביום חמישי האחרון לערוך מסיבה. הנהלת המלון הסכימה והקבוצה החלה להכין את האולם. לאחר שהוכן האולם למסיבה, הופתעתי מנוכחות המגן דוד והחנוכייה. התנגדתי לזה לחלוטין וביקשתי מהם להסיר את מגן הדוד והמנורה, וזה למעשה מה שקרה", אמר אל-ארג'ה.

אין ישראלים בבית לחם וזה לא חוקי לאזרחים ישראלים להיכנס לעיר מכיוון שהיא נמצאת בשטח A, תחת המינהל האזרחי והביטחוני המלא של הרשות הפלסטינית. אל-ארג'ה האשים את מי שפרסם את הסרטון בניסיון "להכפיש את המלון" ו"לזרוע כאוס", והוסיף כי הוא באופן אישי מתנגד לכל הפעולות שמטרתן "לנרמל את היחסים עם הכיבוש".

אחד מהחמושים, לבוש בלבוש אזרחי, מסר הודעה שלדבריו הייתה בשם ארגון הפתח: "אנחנו בפתח דוחים ומזעיפים פנים כלפי כל מעשה המעיד על נורמליזציה או פשרה. בית לחם לעולם לא תיתן לאף אחד לערוך חגיגה מפוקפקת כזו. מכאן אנו שולחים אזהרה לכל מי ששואל את עצמו האם לערוך חגיגה שמנרמלת את היחסים עם ישראל: נכה ביד ברזל".

גדודי חללי אל-אקצה לא קיבלו אחריות על הירי. זמן קצר לפני הירי, משרד התיירות והעתיקות של הרשות הפלסטינית הודיע על סגירת אולם הכנסים והבטיח חקירה של הסיבות להימצאות סמלים יהודיים במלון בית לחם.

בית לחם אלימות פלסטינים מגן דוד תיירים מנורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד