ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ציר הרשע

אוקראינה: מל"טים איראניים היו בשימוש בתקיפות רוסיות

הנשיא זלנסקי אמר ביום שני שרוסיה השתמשה ברחפנים (מל"טים) מתוצרת איראן בתגובה לתקיפה בשבת על גשר קרץ' המחבר את חצי האי קרים עם רוסיה. הצבא האוקראיני טען עוד ביום שבת שרוסיה פרסה מל"טים איראניים גם בבלארוס

אוקראינה: מל"טים איראניים היו בשימוש בתקיפות רוסיות
המלחמה באוקראינה צילום: כוחות החירום האוקראינים

לאחר מטח טילים בכמה ערים באוקראינה בבוקר יום שני, שסיימו חודשים של שקט בקייב ולפי הדיווחים הרגו לפחות שמונה אזרחים בבירה האוקראינית, הנשיא זלנסקי אמר כי "הבוקר הזה קשה, יש לנו עסק עם מחבלים. עשרות טילים ומל"טים איראניים נורו עלינו. יש להם שני יעדים, מתקני אנרגיה בכל הארץ, ואנשים, אולי יהיו הפסקות חשמל זמניות עכשיו, אבל לעולם לא תהיה הפרעה בביטחון שלנו".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר ביום ראשון כי הפצצת גשר קרץ' הארוך והמקשר בין קרים שבידי רוסיה לרוסיה עצמה, היא "פעולת טרור" שאורגנה על ידי סוכני מודיעין אוקראינים ו"מטרתה להרוס תשתית אזרחית רוסית קריטית". פוטין לא התייחס לתשתית האזרחית שהוא עצמו הורס כבר חודשים באוקראינה.

הטענות של זלנסקי על מל"טים איראניים לא חדשות. בשבוע שעבר אמר אולקסי קולבה, ראש הממשל הצבאי בקייב, כי שש פיצוצים 75 ק"מ דרומית לקייב נגרמו על ידי מל"טים מסוג "שהאד 136" מתוצרת איראן.

טהראן הכחישה שסיפקה מל"טים לרוסיה. דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, אמר בשבוע שעבר שהדיווחים בתקשורת הם "חסרי בסיס". היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, טען ביולי האחרון כי איראן הסכימה לספק מל"טים לרוסיה, אזהרה שחזרה על ידי גורמים רשמיים מספר פעמים. בספטמבר הטילה ארה"ב סנקציות על מספר חברות על סיוע בהעברת מל"טים לרוסיה.

בסימן נוסף להסלמה אפשרית בסכסוך רוסיה-אוקראינה שנמשך עשרה חודשים, נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אמר ביום שני כי הורה על פריסת כוחות לצד כוחות רוסים ליד אוקראינה בתגובה למה שלדבריו מתוכננות "התקפות אוקראיניות" בשטחה של בלארוס. הצבא האוקראיני טען ביום שבת שרוסיה פרסה מל"טים איראניים בבלארוס.

"תגיד לנשיא אוקראינה ולמשוגעים האחרים: אם הם יגעו במטר אחד מהשטח שלנו אז גשר קרים ייראה להם כמו טיול בפארק", אמר לוקשנקו.

בהצדקת פעולות רוסיה בנאום בטלוויזיה, אמר פוטין שרוסיה תגיב שוב אם אוקראינה תפגע בשטח הרוסי. "משטר קייב, עם פעולותיו, שם את עצמו באותה רמה כמו ארגוני טרור בינלאומיים, להשאיר מעשים כאלה ללא תגובה זה פשוט בלתי אפשרי".

מטח טילים ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה איראן הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד