ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
המהומות בירושלים ברקע הבחירות

מתקפה מתוך הממשלה: לפיד וגנץ חייבים להתעורר

משקד ועד בן גביר: מערכת הבחירות שנמצאת בשלהי ימיה מציבה אתגר לא פשוט ברקע המהומות החריגות בירושלים שהביאו לפציעת שוטרים, לצד שלושה חיילים שנרצחו בחודש האחרון | בימין מנצלים את המצב למתקפה על ראש הממשלה ושרי הביטחון ולביטחון פנים

מתקפה מתוך הממשלה: לפיד וגנץ חייבים להתעורר
מהומות בגזרת ירושלים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

המהומות בירושלים וההסלמה הביטחונית בגזרה הופכות למשמעותיות במערכת הבחירות שנמצאת בישורת האחרונה כאשר ראש הממשלה ושר הביטחון יצטרכו להחליט אם לצאת למבצע רציני למיגור קיני הטרור בתקופת בחירות או שמא לנסות להכיל את המצב בתקווה שהגל ידעך מעצמו. בינתיים הכותרת על ההסכם הימי ההיסטורי עם לבנון כבר נדחקה למקום שני והפוליטיקאים בימין מנצלים את אובדן ההרתעה והמשילות לכאורה לכלי ניגוח בממשלה המכהנת, כולל איילת שקד שעדיין מכהנת כשרה בממשלה תוקפת בחריפות את חבריה.

יו"ר 'הבית היהודי', שרת הפנים איילת שקד עדכנה הלילה "הגעתי לבית חנינא. זה שדה קרב לכל דבר ועניין". לדבריה, "אין לנו פריבילגיה להבליג על הפרות סדר. מדובר בחיי אדם. לפיד, גנץ ועמר בר לב חייבים להתעורר. נדרש כאן טיפול ביד קשה - אפס סבלנות לטרוריסטים, שלילת אזרחות, 10 שנים בכלא, עוצר, הקלה בהוראות פתיחה באש וגיוס מילואים של מג"ב".

ראש האופוזיציה, יו"ר 'הליכוד' ח"כ בנימין נתניהו הגיב להסלמה הביטחונית בגזרת ירושלים ותקף: "זוהי תוצאה של ממשלה חלשה בכל החזיתות, מאיומי חיזבאללה ועד הפקרת ביטחונם האישי של אזרחי ישראל". 

יו"ר ש"ס ח"כ לשעבר אריה דרעי הגיב ותקף: "התיעודים האלימים ממזרח ירושלים מטרידים. מחבלים ערבים זבי חוטם מטילים את אימתם על יהודים בבירת העם היהודי. אני מחזק את כוחות הבטחון הפועלים בשטח וקורא לשר לבטחון פנים, הפסק להפקיר את חיי אזרחי ישראל. את הטרור מנצחים ביד ברזל".

"עמר בר-לב, מדוע אינך מאפשר לשוטרים שלנו לפתוח באש חיה לעבר מאות מחבלים שמנסים לרצוח אותם ברגעים אלו בירושלים? עד מתי תפקיר את חייהם ואת חיינו?", כך יו"ר 'עצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר.

שותפו להנהגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב מצידו ואמר: "באמצע החג ירושלים בירתנו הנצחית בוערת! מתקפת טרור בשכונות בעיר, מחבלים יורים, זורקים אבנים ובקבוקי תבערה ומנסים לבצע לינץ' ולרצוח יהודים. אובדן שליטה מוחלט, לפיד, גנץ וברלב - אתם אשמים בזה. הגיע הזמן להחזיר את הריבונות לירושלים ולישראל!".

מהומות בירושלים מזרח ירושלים יידוי אבנים טרור אבנים ירי זיקוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד