י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אין גבול לרוע

דרישה קנטרנית: לבטל את המופע של מוטי שטיינמץ לבחורי הישיבות

תנועה חילונית פנתה לעיריית חיפה בדרישה לבטל מופע של אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ שמתוכנן להתקיים בשבוע הבא לבחורי ישיבות לקראת חזרתם ללימודים וזאת בשל היותו לגברים בלבד | מארגן המופע אומר ל'בחדרי חרדים' כי הטענה אינה נכונה, שכן גם נשים תהיינה במופע

דרישה קנטרנית: לבטל את המופע של מוטי שטיינמץ לבחורי הישיבות
מוטי שטיינמץ צילום: מתוך קליפ

הופעה פרטית של אמן הרגש והנשמה מוטי שטיינמץ יחד עם הזמר והיוצר אהרן רזאל שמתוכננת להתקיים בחיפה לבחורי ישיבות ערב חזרתם לזמן חורף לספסלי הישיבות עשויה להתבטל בעקבות פניית תנועת 'ישראל חופשית' ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, זאת משום שההופעה תהיה לגברים בלבד.

מדובר במופע במימון פרטי שיתקיים ביום רביעי הבא במרכז הקונגרסים שבחיפה לבחורי הישיבות שימים ספורים לאחר מכן יסיימו את חופשת חגי תשרי וישובו לחבוש את ספסלי בית המדרש כשהמשתתפים משלמים מחיר מלא על החוויה.

במכתב ליועמ"שית עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, דורשת התנועה החילונית להורות על ביטול המופע וזאת כי "הפקת אירוע בשטח בבעלות ציבורית המדיר נשים ומחלק למעשה את המרחב הציבורי על בסיס מין, פוגע בזכויות יסוד, בעיקרון השוויון, פסול ובפשטות אסור על פי דין – לפיכך יש לבטל את המגבלה על השתתפות נשים באירוע לאלתר או לחילופין לבטל את קיומו של האירוע".

מוטי שטיינמץ. צילום: יח"צ. 

בתגובה אומר ל'בחדרי חרדים' יוזם האירוע יעקב קינד: "צר לי שיש מי שמנסה לעשות לעצמו יחסי ציבור, על מופע פרטי שנועד לבחורי הישיבות רגע לפני חזרתם ללימודים. האירוע כולו הוא במימון פרטי, וזה קורה בגלל העבר שהצרו את צעדי העירייה שניסתה לעשות מופעים מיוחדים כפי שהציבור החרדי נוהג. נראה כי העובדה שאנחנו לפני הבחירות, היא זו שגורמת לאנשים לחפש איך להרע לשני".

עוד מבהיר יוזם המופע כי "האירוע אינו סגור לנשים. נשים שפנו באופן אישי אלינו בטלפון שהופיע במודעה, קנו כרטיסים במתחם מיוחד שהוקצה שם לנשים".

מוטי שטיינמץ מרגש בהופעה | צילום: חיים טויטו.

שי גליק, מנכ"ל ארגון 'בצלמו' התייחס לדרישה וגינה אותה: "לציבור החרדי יש זכות לקיים אירועים שמותאמים לאורח חייו בלי שום כפיה של ארגוני שמאל קיצוני ושדולות למיניהם במימון האיחוד האירופי וקרנות זרות. אני מברך את המשנה ליועמ"ש ד"ר גיל לימון שעומד לימין הציבור החרדי ולזכויותיו מתוך הבנה שלכולם מגיע זכויות אדם ומאשר קיום אירועים לציבור הדתי והחרדי בהתאם לאורחות חייו. אני מקווה שהדרישה ההזויה שדורשת תנועת ישראל חופשית נגד מופע פרטי תדחה על הסף".

המופע המדובר.

נזכיר כי לפני כשלוש שנים בוטל מופע דומה בכיכובו של מוטי שטיינמץ שתוכנן להתקיים באותו מרכז קונגרסים בחיפה וזאת בשל מאבק משפטי שהובילה שדולת הנשים עקב קיומו של המופע לגברים בלבד ובחסות עיריית חיפה. בזמנו למרות הניסיון לקיים את המופע במימון פרטי לאחר שהציע זאת בית המשפט כפתרון הולם, האירוע בוטל.

מוטי שטיינמץ מופע מוזיקלי עיריית חיפה ישראל חופשית הפרדה גברים נשים לגברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד