כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
חוגגים סוכות

מסביב לעולם חוגגים סכות: קייב המופגזת ויפן שפתחה את שעריה

עם פתיחת התיירות המחודשת ביפן, שגריר ישראל ביפן הגיע להתארח בסוכת בית חב"ד המרכזי בטוקיו. בנוסף לריבוי יהודים שזכו במהלך החג לברך על הלולב בסוכה ניידת של בית חב"ד. גם בקייב המופגזת לא וויתרו פעילי הקהילה היהודית בקייב על זיכוי היהודים המקומיים במצוות סוכה ונטילת ארבעת המינים

מסביב לעולם חוגגים סכות: קייב המופגזת ויפן שפתחה את שעריה
חוגגים סוכות ביפן צילום: באדיבות המצלם

בקייב בירת אוקראינה חוגגים סוכות בצל הפצצות, בחג הסוכות השנה, לא וויתרו פעילי הקהילה היהודית בקייב JCC 'בית מנחם' - חב"ד על זיכוי היהודים המקומיים במצוות סוכה ונטילת ארבעת המינים. ה"אובר-סוכה" של חב"ד הסתובבה גם באיזורים שהופצצו במהלך החג על מנת לשמח יהודים במצוות לולב. רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ': "סוכות הוא חג השמחה, גם הטילים וההפצצות הכבדות לא יגרמו לנו לוותר על מצוות החג".

עם פתיחת התיירות המחודשת ביפן, שגריר ישראל ביפן מר גלעד כהן הגיע להתארח בסוכת בית חב"ד המרכזי בטוקיו, אצל השליח הראשי ורב הקהילה היהודית הר' מענדי סודקביץ. ביחד עם השגריר הגיעו עוד כמה מידידי בית חב"ד ומידידי השגרירות.

הם שוחחו על ענייני החג, מצוות סוכה והסבר על ארבעת המינים ועל המשך שיתוף הפעולה להגדלת והצלחת הקהילה היהודית וקבלת התיירים החוזרים ליפן. זאת בנוסף לריבוי יהודים שזכו במהלך החג לברך על הלולב בסוכה ניידת של בית חב"ד שהסתובבה ברחבי העיר.

גם בעיר קובה ביפן השליח ורוב הקהילה היהודית הרב שמוליק וישצקי ומשפחתו לא נחו ובמהלך החג הסתובבו בין אנשי הקהילה ובערים הסמוכות לזכות יהודים במצוות ישיבה בסוכה וארבעת המינים.

 

יפן חב"ד קייב מלחמת אוקראינה רוסיה ארבעת המינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד