כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"מהלך מאוד פזיז"

נשיא רוסיה לשעבר משגר איום דרמטי לישראל

נשיא רוסיה לשעבר ומקורבו של פוטין, משגר איום לעבר ישראל ומזהיר אותה כי אם היא תשלח סיוע צבאי לאוקראינה, היחסים בין המדינות יינזקו. דבריו מגיעים לאחר ששר התפוצות נחמן שי אמר כי "הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי כפי שעושות ארה״ב ומדינות נאט"ו"

נשיא רוסיה לשעבר משגר איום דרמטי לישראל
דמיטרי מדבדב צילום: צילום מסך

נשיא וראש ממשלת רוסיה בעבר, דמיטרי מדבדב, הזהיר היום (שני) את ישראל שלא תספק נשק לאוקראינה וכתב בחשבון הטלגרם כי זה "מהלך מאוד פזיז, שיהרוס את כל היחסים בין המדינות שלנו. אספקת נשק תסמל הכרה של ישראל על בנדרה ושוחביץ' כגיבורים".

האיום הרוסי שמגיע מפיו של הנשיא לשעבר ומקורבו של פוטין מגיע בעקבות דבריו של שר התפוצות, נחמן שי, שכתב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן מעבירה טילים בליסטיים לרוסיה. נסתיימו הספיקות איפה ישראל צריכה לעמוד בסכסוך הדמים הזה. אין מקום לצדקנות עוד. הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי כפי שעושות ארה״ב ומדינות נאט"ו".

עד כה סרבו בישראל מלשגר סיוע צבאי לאוקראינה מחשש לזעם של פוטין שיסנדל את פעילות ישראל בסוריה נגד התבססות איראנית. עם זאת, הניו יורק טיימס חשף כי בירושלים סיפקו לאוקראינה מידע בסיסי על המל"טים האיראנים בהם החלו ברוסיה לעשות שימוש כחלק מהמלחמה. עוד דווח, כי חברה ישראלית פרטית מספקת לצבא האוקראיני צילומי לווין המתעדים את פריסת הכוחות הרוסים.

לפני כחושד תקף נשיא אוקראינה זלנסקי את ישראל על חוסר הסיוע שלה במאמץ המלחמתי, בניגוד לשאר מדינות המערב: "לא הבנתי מה קרה. אני לא מבין למה הם לא יכולים לספק לנו טילים נגד מטוסים, ישראל לא סיפקה לנו כלום. שום דבר. אפס".

עוד אמר: "אני לא מאשים את המנהיגים. אני מציין את העובדות: היו דיונים. אפשר לראות את ההשפעה של רוסיה על ישראל. אני מבין שהם צריכים להגן על הארץ שלהם, אבל לפי המודיעין שלי הם ממשיכים לייצא נשק למדינות אחרות".

מלחמת אוקראינה רוסיה דמיטרי מדבדב נחמן שי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד