י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
מחסור בחיסונים

ארגון הבריאות העולמי הודיע על הפחתת המינון המומלץ

על רקע התפרצויות של כולרה ומחסור עולמי בחיסונים ברחבי העולם, ארגון הבריאות העולמי הכריז על שינוי זמני על ידי המלצה על נתינת מנה אחת של חיסון במקום החיסון הסטנדרטי של שתי מנות. האיטי, סוריה ומלאווי נלחמות בהתפרצויות גדולות של המחלה הקטלנית בהשוואה למדינות אחרות

ארגון הבריאות העולמי הודיע על הפחתת המינון המומלץ
חיסון צילום: Michael Giladi/Flash90

ארגון הבריאות העולמי הודיע אתמול (רביעי) שהוא יעבור באופן זמני לאסטרטגיית "מנה אחת מתוכנית החיסון הסטנדרטית של שתי מנות לכולרה" עקב מחסור בחיסונים והתפרצויות גוברות ברחבי העולם של הווירוס.

"השינוי באסטרטגיה יאפשר שימוש במינונים במדינות נוספות, בזמן של עלייה חסרת תקדים בהתפרצויות כולרה ברחבי העולם", נמסר מטעם ארגון הבריאות העולמי בהצהרה ביום רביעי. בהצהרה נאמר כי 29 מדינות דיווחו על מקרי כולרה בשנת 2022, כאשר האיטי, סוריה ומלאווי נלחמות בהתפרצויות גדולות של המחלה הקטלנית בהשוואה למדינות אחרות.

נכון לעכשיו, האיטי אישרה לפחות 32 מקרי הידבקות, ו-18 מקרי מוות מכולרה. "המגמה העולמית נעה לקראת התפרצויות רבות יותר, נפוצות יותר וחמורות יותר, עקב שיטפונות, בצורת, עימותים, תנועות אוכלוסין וגורמים אחרים המגבילים את הגישה למים נקיים ומעלים את הסיכון להתפרצויות כולרה" נאמר בהצהרה.

כולרה היא זיהום חריף הנגרם על ידי חיידקים הנמצאים במים מזוהמים. המחלה פוגעת במיליונים ברחבי העולם מדי שנה. בחמש השנים האחרונות פחות מ-20 מדינות דיווחו על התפרצויות כאלה.

ארגון הבריאות העולמי מסר כי אסטרטגיית מנה אחת עבור חיסוני כולרה הוכחה כיעילה בתגובה להתפרצויות, למרות שמשך ההגנה עשוי להיות נמוך יותר מאשר עם החיסון הסטנדרטי של שתי מנות, במיוחד בילדים. עם שתי מנות החיסון יכול להחזיק שלוש שנים אם המנה השנייה ניתנת תוך שישה חודשים מהמנה הראשונה.

"היתרון במנה אחת עדיין טוב יותר מלא לתת בכלל", נכתב בהצהרה, "למרות שההפסקה הזמנית של אסטרטגיית שתי המנות תוביל להפחתה וקיצור זמן של החסינות, החלטה זו תאפשר ליותר אנשים להתחסן ותספק להם הגנה בטווח הקרוב, במידה ומצב הכולרה העולמי ימשיך להידרדר", נמסר.

חיסון כולרה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד