י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ביקורת חריפה

יועצו הבכיר של זלנסקי: "ישראל בחרה בצד הלא נכון של ההיסטוריה"

מיכאיל פודליאק, יועצו של הנשיא האוקראיני זלנסקי, תקף את החלטת ישראל שלא לספק נשק לצבא אוקראינה, ואמר כי: "ההתנהלות תסבך משמעותית את היחסים בין מדינותינו לעשורים הבאים". היום יתקיימו שיחות בין ראש הממשלה לפיד לשר החוץ האוקראיני ובין שר הבטחון גנץ למקבילו באוקראינה

יועצו הבכיר של זלנסקי: "ישראל בחרה בצד הלא נכון של ההיסטוריה"
מערכת כיפת ברזל בפעולה צילום: Uri Lenzl/Flash90

יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה זלנסקי, מיכאל פודליאק, הטיח ביקורת קשה בממשלת ישראל, כך מפרסם עמיחי שטיין ב'כאן חדשות'. הרקע לדברים הוא החלטתה של ישראל להציע לאוקראינה מערכת "צבע אדום" בלבד ולא מערכות נשק הגנתי - מה שהתקבל בקרב האוקראינים בכעס.

"כל עזרה היא חיובית. במיוחד עכשיו, כאשר מערכות התרעה מאפשרות לפחות חלקית למזער את הנזק שנגרם על ידי מל"טים איראניים", אמר פודליאק והוסיף כי: "סירוב הפקידים הישראלים לספק לאוקראינה מערכות הגנה אווירית בתקופה שבה התשתית האזרחית הקריטית שלנו מותקפת על ידי מל"טי קמיקזה איראניים, גורם לאכזבה גדולה בחברה האוקראינית. העובדה שאוטוקרטיות כמו רוסיה ואיראן מציגות בשיתוף פעולה צבאי יעיל הרבה יותר מאשר שתי דמוקרטיות (ישראל ואוקראינה) שנמצאות במצב של איום קיומי, אמורה לגרום לכולנו צער רב".

עוד אמר היועץ הבכיר כי: "איננו יודעים למה תוביל השותפות הצבאית בין רוסיה לאיראן בעתיד ואילו טכנולוגיות, כולל גרעיניות, יכולה מוסקבה לחלוק עם טהראן, אך אנו יכולים לומר בביטחון שהתוצאות של שיתוף הפעולה ביניהם יורגשו לא רק על ידי קייב, אבל גם על ידי ירושלים".

פודליאק הוסיף כי זה נראה שישראל זנחה את הרצון להיות בצד הנכון של ההיסטוריה, ואמר כי התנהלות זו עלולה לסבך את יחסי אוקראינה עם ישראל בעשורים הבאים.

לדברים אלו הגיב מנכ"ל משרד החוץ בריאיון לרשת ב', ואמר כי: "אדם רשאי לדעתו גם אם היא שגויה. ישראל היא בצד הנכון של ההיסטוריה. מאז הפלישה הרוסית, רה"מ לפיד שם את ישראל במקום הנכון והערכי. גם סייענו הומניטרית. ישראל גם סייעה בתחום ההגנה הרכה. אנחנו לא מדינה ככל המדינות, יש לנו אתגרים כמו קהילה יהודית ברוסיה, יש לנו מחייבות ערכית ומוסרית לשמור על דברים שחשובים לנו. אני לא מרגיש שאנחנו נמצאים במקום הזה כמו שאמר יועצו של זלנסקי".

בהמשך היום צפויים לשוחח ראש הממשלה לפיד עם שר החוץ האוקראיני קולבה, ושר הבטחון גנץ עם מקבילו האוקראיני רזניקוב. השרים האוקראינים ינסו להניע את ישראל מהחלטתה שלא לספק אמצעי הגנה אוויריים לצבא האוקראיני.

אחת הסיבות המרכזיות לסירובה של ישראל לספק אמצעי לחימה לאוקראינה היא כי קיים חשש בקרב מערכת הבטחון כי צעד כזה ייענה מצד רוסיה בסיפוק אמצעי הגנה אווירית מתקדמים לסורים, מה שעלול לאיים על שליטת חיל האוויר הישראלי במרחב האווירי באזור.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי כיפת ברזל בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד