כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
אחרי חודש וחצי בלבד

דרמה בבריטניה: ראש הממשלה התפטרה מתפקידה

המפלגה השמרנית מתרסקת: אחרי חודש וחצי בלבד בראשות הממשלה הודיעה ליז טראס על התפטרותה מתפקידה, על רקע הביקורת הרבה שהוטחה בה לאחר שלא הצליחה לקדם את תוכניתה הכלכלית. הסקרים מנבאים מפלה גדולה למפלגה השמרנית, והלייבור מובילה עליה בפער שלא היה כמוהו מזה שלושה עשורים

דרמה בבריטניה: ראש הממשלה התפטרה מתפקידה
גשר לונדון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש ממשלת בבריטניה ליז טראס מונתה לתפקידה אך לפני כחודש וחצי בלבד, ותוך זמן קצר מצאה את עצמה במצב פוליטי בעייתי שסיכן את הישארותה במעון הרשמי שברחוב דאונינג 10.

הביקורת הציבורית כלפיה וכלפי מדיניותה הכלכלית גברה לאחרונה ובסקרים האחרונים צברה מפלגת הלייבור פער על פני השמרנים שלא נראה כמו מזה שלושה עשורים: כ-36% אחוזים. כעת, אחרי חודש וחצי בלבד בתפקידה, החליטה ליז טראס להתפטר. בנאום שנשא לפני זמן קצר הודיעה: "הודעתי למלך שאני מתפטרת מתפקיד יו"ר המפלגה השמרנית".

מזה שבועות מטיחה האופוזיציה בפרלמנט הבריטי ביקורת קשה בטראס, ודורשת ממנה להתפטר. לדרישות אלו הגיבה טראס אתמול: "אני אדם שלוחם, לא אדם שפורש".

לפני שלושה ימים הודיע שר האוצר הבריטי על ביטול תוכניתה הכלכלית של הממשלה שנועדה לתת מענה למשבר הכלכלי אליו נקלעה בריטניה. במרכז התוכנית עמדו קיצוצי מיסים והפחתת רגולוציה, ועלותה הסתכמה בכ-45 מיליארד פאונד. התוכנית ספגה אש מכיוונים שונים, עוררה מחאה גדולה על רקע הטבותיה עם העשירים שיקבלו בה קיצוצי מס נרחבים, וגרמה לצניחה בערך הפאונד. תחילה הגנה טראס על התוכנית, אך משהבינה כי התמיכה הציבורית בה נמצאת בשפל בעקבותיה וכי תתקשה לגייס רוב בפרלמנט לתוכנית, נאלצה להודיע כי היא מבטלת את תוכנית קיצוצי המס לבעלי הכנסה שנתית של למעלה מ-150 אלף פאונד.

התמיכה בטראס היתה בשפל, ורבים מעדיפים אפילו את קודמה, בוריס ג'ונסון, במקומה. כעת, החליטה טראס כי היא אינה יכולה עוד להחזיק בתפקידה, והודיעה כי היא מתפטרת. זוהי מכה קשה למפלגה השמרנית השולטת מזה 12 שנים בבריטניה, ואשר צפויה להפסיד בבחירות הבאות.

ליז טראס ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד