ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
32 ילדים נורו למוות

כ-250 הרוגים בהפגנות באיראן נגד המשטר

המשטר האיראני ירה למוות ב-250 אנשים, כולל 32 ילדים. המשטר הרצחני מפזר מחאות שלוות באמצעות ירי חי. מקורב למשטר האיראני, אמר כי לפחות 70% מהאנשים שנעצרו במהלך הפגנות הם בני פחות מ-20

כ-250 הרוגים בהפגנות באיראן נגד המשטר
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: Iran international

ארגון זכויות אדם איראני פרסם כי כוחות הביטחון של הרפובליקה האסלאמית הרגו לפחות 244 בני אדם, בהם 32 ילדים, במהלך ההפגנות נגד המשטר ברחבי איראן. הארגון (HRANA) שבסיסו בארה"ב, פרסם כי לפחות 12,500 בני אדם נעצרו מאז תחילת ההתקוממות שהחלה לאחר מותה של מחסה אמיני בת ה-22 כשהיתה במעצר של משטרת החיג'אב בחודש שעבר כי לא לבשה את החיג'אב באופן מלא.

אתמול (חמישי) מקורב למשטר האיראני, אמר כי לפחות 70% מהאנשים שנעצרו במהלך הפגנות הם בני פחות מ-20.מההפגנות פרצו לראשונה בעיר הולדתה של מחסה אמיני, סאקז ובבירה טהראן, ועד מהרה התפשטו לכל רחבי המדינה וזכו לתמיכה מקהילות גולים איראניות ברחבי העולם כמו גם מממשלות ופקידים זרים, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

ארגון צעירים באיראן הקימו קבוצה למחאה שנראה כי היא מייצגת כוח אופוזיציה חדש, והצליחה להוציא קריאות להפגנות ברחבי איראן. הקבוצה המכנה את עצמה "נוער שכונות טהראן" גייסה אלפי מפגינים במספר עיירות וערים באמצעות מדיה חברתית בזמן של שיבושים חמורים באינטרנט. הקריאה האחרונה שלהם להפגנות פורסמה ביום רביעי לעצרות כלל ארציות בשבת, 22 באוקטובר. בנוסף להפגנות, היו שביתות של עובדי נפט שהחלו בשבוע שעבר והתפשטו למפעלים נוספים, כולל עובדי קבלן בשדות הגז הטבעי של המייצרים כ-70% מצרכי האנרגיה של המדינה.

איראן הפגנות באיראן הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד