ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מה שהיה הוא שיהיה

11 ימים לבחירות: האם התיקו בין הגושים נשבר

סקר 'מעריב' השבועי מעיד אולי על מגמה חיובית עבור הימין כאשר לנתניהו חסר מנדט אחד בלבד להקמת ממשלה בראשותו, אך לו זו התוצאה הסופית, לאף צד אין רוב להקמת מממשלה ושוב ינסו הצדדים למשוך ולפתות ח"כים מצד לצד או לנסות להקים ממשלת אחדות בראשות גנץ 

11 ימים לבחירות: האם התיקו בין הגושים נשבר
בנימין נתניהו צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

11 ימים לבחירות סקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' כמידי סוף שבוע עבור עיתון 'מעריב' מעריך כי לו הבחירות היו נערכות שוב לא היתה הכרעה גם בבחירות אלה, אם כי גוש הימין שבראשות נתניהו מתחזק מ-52 מושבים כיום ל-60 בליל הבחירות. 

לפי הסקר, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מתחזקת במנדט אחד בלבד מ-30 כיום ל-31 מושבים בבחירות, לעומת זאת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד היתה מתחזקת ב-6 מושבים, מ-17 כיום ל-23. מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר היא המפלגה השלישית בגדולה עם 14 מושבים, כאשר היא מכפילה את כוחה הנוכחי שעומד על 7 מושבים בכנסת הנוכחית.

במקום הרביעי מפלגת 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 12 מושבים בלבד, כאשר כיום מחזיק גנץ ב-8 מושבים בכנסת, כשברשימתו נטמעה 'תקווה חדשה' של גדעון סער שנמצאת בכנסת הנוכחית עם 6 מושבים, ולהם נוסף הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וח"כ מתן כהנא - כך שהאיחוד לא הועיל ובדיעבד אולי היה טעות איומה עבור גנץ שדחק את חברי רשימתו למקומות לא ריאליים לטובת אישים שלא תורמים לו מאומה ולא מחזקים אותו לעבר היעד - ראשות הממשלה ממרומי מנין מנדטים גבוה וראוי.

גנץ (במרכז) בין סער לאיזנקוט | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

עוד עולה מהסקר כי מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי נחלשת בכוחה ויורדת מ-9 ל-8 מושבים, לעומתה אחותה האשכנזית 'יהדות התורה' שבראשות יצחק גולדקנופף שחולם להיות שר האוצר הבא של מדינת ישראל שומרת על כוחה ומשיגה 7 מושבים.

גם 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן רושמת הישג כשהיא שומרת על ממדיה הנוכחיים עם 7 מושבים כמו בכנסת הנוכחית וזאת חרף הכישלון הכלכלי ויוקר המחיה והדיור. לעומת זאת מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת בכוחה מ-7 ל-5 וכך גם 'מרצ' בראשות זהבה גלאון עם 5 מושבים.

בתחתית על סף אחוז החסימה נמצאות מפלגות חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי ורע"מ בראשות מנסור עבאס עם 4 מושבים כל אחת.

לפי סקר 'מעריב', 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד ובל"ד בראשות סמי אבו שחאדה לא עוברות את החסימה.

לפי סקר זה, גוש נתניהו משיג 60 מושבים, לעומת הגוש הנגדי שמשיג 56 + חד"ש-תע"ל עם ארבעת המנדטים שלה = 60 מושבים.

סקר מעריב סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 פאנלס פוליטיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד