ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"מיליונים ללא שתיה"

זלנסקי טוען: זו המזימה הזדונית של פוטין

נשיא אוקראינה טען בנאום מול פסגת האיחוד האירופי כי פוטין ביקש לפוצץ סכר ולהשמיד ערים אוקראיניות | לדבריו, "הרס תחנת הכוח ההידרואלקטרית יכול היה להציף 80 עיירות וערים ולפגוע באספקת המים לדרום המדינה"

זלנסקי טוען: זו המזימה הזדונית של פוטין
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טוען כי "טרוריסטים רוסיים" הטמינו פצצות בסכר של תחנת כוח הידרואלקטרית בקחובסקה, כאשר הרס המתקן יכל להציל כ-80 עיירות וערים, כולל את העיר חרסון.

על פי הדיווח, זלנסקי אמר בנאום מול פסגת האיחוד האירופי כי בתחנת הכוח שמייצרת חשמל מנפילת מים, מכילה בתוכה 18 מיליון קוב של מים ומאות אלפי אנשים יכלו להיפגע מהצפה שתיגרם מהרס המתקן האנרגטי. "אספקת המים לחלק גדול מדרום אוקראינה יכלה להיפגע", הוסיף הנשיא האוקראיני. "התקפת הטרור הזו יכלה להשאיר את תחנת הכוח הגרעינית בז'פוריז'יה ללא מים לקירור. אפילו העבודה של התעלה, שנבנתה כדי לספק מים לחצי האי קרים, הייתה נהרסת לגמרי".

במכון ללימודי מלחמה בוושינגטון גם פרסמו פרטים בנוגע למזימה הרוסית לפוצץ את הסכר במחוז חרסון: "הצבא הרוסי עשוי להאמין שפיצוץ הסכר עשוי לפצות על נסיגתם מהגדה המערבית של נהר דניפרו ולמנוע או לעכב את התקדמות אוקראינה מעבר לנהר".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה סכר ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד