ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ציר הרשע

מומחים איראנים מתו ברוסיה מתקיפות אוקראיניות

גורם אוקראיני טען לתקשורת הישראלית, כי בשבוע האחרון נהרגו כ-10 איראנים בתקיפות אוקראיניות. מדובר בשתי תקיפות שבוצעו נגד אזורים שבהם שהו מומחים איראנים למל"טים

מומחים איראנים מתו ברוסיה מתקיפות אוקראיניות
מל"ט איראני מסוג 'שאהד' צילום: Iran international

בימים האחרונים ישנם התבטאויות גם של ממשלת ארה"ב ואוקראינה על כך שטכנאים ומאמנים איראנים של אנשי משמרות המהפכה, הגיעו לשטחי הלחימה לסייע לרוסים לתפעל את המל"טים שהם העבירו לרוסים למלחמה נגד אוקראינה.

עמיחי שטיין מדווח ב'כאן חדשות', כי גורם אוקראיני אומר כי "בשבוע האחרון נהרגו כ-10 איראנים בתקיפות שביצענו, מדובר בשתי תקיפות שבוצעו נגד איזורים שבהם שהו מומחים איראנים".

דר' רז צימט מומחה לאיראן, כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אם זה נכון, זה בהחלט אירוע משמעותי. באיראן מאוד רגישים לסוגיה הזו של אבדות במערכות זרות, בטח במרחק כמה אלפי ק"מ מהבית. בכל מקרה, מהניסיון של הרוגים איראנים בסוריה, יהיה קשה להסתיר את זה (הלוויות וכו')".

האוקראינים זועמים על ישראל כי המדינה לא מוכנה להעביר לא מערכות הגנה נגד תקיפות מל"טים איראניים. כזכור ב-20 באוקטובר, יועצו הבכיר של זלנסקי תוקף את ההחלטה הישראלית שלא להעביר נשק לאוקראינה: ואמר כי ישראל "בחרה להיות בצד הלא נכון של ההיסטוריה - אנחנו מאוכזבים מההחלטה".

מיכאיל פודוליאק, יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה זלנסקי אמר ל'כאן חדשות' כי מצד אחד "כל עזרה היא חיובית. במיוחד עכשיו, כאשר מערכות התרעה מאפשרות לפחות חלקית למזער את הנזק שנגרם על ידי מל"טים איראניים". אבל במקביל פותח במתקפה על הסירוב הישראלי להעביר מערכות נשק הגנתי לאוקראינה: "הסירוב פקידים ישראלים לספק לאוקראינה מערכות הגנה אווירית בתקופה שבה התשתית האזרחית הקריטית שלנו מותקפת על ידי מל"טי קמיקזה איראניים גורם לאכזבה גדולה בחברה האוקראינית. העובדה שאוטוקרטיות כמו רוסיה ואיראן מציגות בשיתוף פעולה צבאי יעיל הרבה יותר מאשר שתי דמוקרטיות (ישראל ואוקראינה) שנמצאות במצב של איום קיומי, אמורה לגרום לכולנו צער רב".

"איננו יודעים למה תוביל השותפות הצבאית בין רוסיה לאיראן בעתיד ואילו טכנולוגיות, כולל גרעיניות, יכולה מוסקבה לחלוק עם טהראן, אך אנו יכולים לומר בביטחון שהתוצאות של השת"פ ביניהם יורגשו לא רק על ידי קייב, אבל גם על ידי ירושלים".

איראן מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד