ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מבקר את פוטין

נתניהו מפתיע: אבחן אפשרות לספק נשק לאוקראינה

בריאיון שהעניק נתניהו לתקשורת האמריקאית הפתיע ואמר כי אם ייבחר לראשות הממשלה יבחן אספקת נשק לאוקראינה. הוא גם התייחס לסוגיית התיווך בין אוקראינה לרוסיה ואמר כי הוא צופה שיידרש לכך בעתיר אם ייבחר - וחושף כי התבקש בתחילת המלחמה לתווך, אך לדבריו השאיר זאת לראש הממשלה דאז בנט

נתניהו מפתיע: אבחן אפשרות לספק נשק לאוקראינה
נתניהו בראיון בחצר מעונו הרשמי. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הפתיע בריאיון לעיתון USA today כשאמר כי יבחן אפשרות לספק נשק לאוקראינה אם יהיה ראש הממשלה הבאה. נתניהו גם אמר כי הוא צופה שיתבקש בעתיד לשמש מתווך בין רוסיה לאוקראינה אם ימונה לתפקיד ראש הממשלה.

"אם אהיה ראש ממשלה, יש להניח שהשאלה הזו (בנוגע לתיווך בין רוסיה לאוקראינה) תעלה שוב", אמר נתניהו בריאיון.

נתניהו גם התייחס לחזונו של פוטין לגבי רוסיה ואמר כי הוא "מונחה בידי חזונו להקים מחדש אימפריה רוסית גדולה. אני מקווה שהוא חושב על זה שוב... אבל אני לא רוצה לשחק בפסיכולוגיה. אני רוצה להיות ראש ממשלה, לקבל את כל המידע ואז לקבל החלטות - אם ומה נעשה משהו בסכסוך הזה מעבר למה שעשינו עד כה".

נתניהו נשאל אם יאות לתווך בין אוקראינה לרוסיה: "אבדוק את זה כשאכנס לתפקיד", הבהיר וציין כי התבקש לתווך בין אוקראינה לרוסיה עם פרוץ המלחמה אך לדבריו השאיר את התפקיד לראש הממשלה דאז נפתלי בנט.

דבריו של נתניהו בריאיון ל-USA today הם שינוי מהמגמה בה נקט ראש האופוזיציה לאורך כל חודשי הלחימה והיא עמידה על הגדר ובוודאי שלא נקיטת צד לכיוון אוקראינה. בריאיון לתקשורת בארה"ב מוקדם יותר השבוע נשאל נתניהו לדעתו בנוגע למדיניות של ישראל אל מול אוקראינה, ובאורח מפתיע בחר דווקא לצדד בממשלת לפיד והשיב כי "ישראל נוקטת מדיניות זהירה".

מלחמת אוקראינה רוסיה בנימין נתניהו ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד