ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הפלסטינים מאשימים | תיעוד

פיצוץ מסתורי בשכם: האם ישראל חיסלה את בכיר ארגון 'גוב האריות'?

פיצוץ מסתורי שהרעיד הלילה את ה'קסבה' של שכם, הביא למותו של בכיר ארגון הטרור 'גוב האריות', תאמר אל-כילאני | בארגון מאשימים: ישראל חיסלה אותו באמצעות מטען שהוצמד לאופנוע | הערכה במערכת הביטחון: הבכיר עומד מאחורי המחבל שנתפס בתל אביב | תיעוד דרמטי

פיצוץ מסתורי בשכם: האם ישראל חיסלה את בכיר ארגון 'גוב האריות'?
רגע לפני הפיצוץ צילום: צילום מסך

תאמר אל-כילאני, בכיר בארגון הטרור 'גוב האריות', נהרג הלילה בפיצוץ מסתורי ב'קסבה' של שכם. בארגון הפנו באופן מיידי אצבע מאמשימה כלפי ישראל וטוענים כי השב"כ עומד מאחורי החיסול. בישראל, לפחות באופן רשמי, לא מתייחסים לתקרית.

בתיעודים שפרסמו הפלסטינים, נראה אלמוני מטמין חפץ כלשהו בקטנוע פרטי של אל-כילאני, שמתפוצץ מאוחר יותר. בארגון טוענים כי מדובר במקומי שככל הנראה שיתף פעולה עם ישראל.

הארגון, נזכיר, עלה לכותרות בשבועות האחרונים לאחר שהוציא אל הפועל שורת פיגועים בגל הטרור הנוכחי. במערכת הביטחון מעריכים כי הבכיר שחוסל שלח את המחבל שנתפס לפני מספר שבועות בתל אביב, בדרכו לבצע פיגוע אכזרי בעיר.

בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים לפני כשבוע שר הביטחון בני גנץ, הוחלט על שלילת היתרי הכניסה לישראל של 164 מבני משפחותיהם של פעילי ארגון 'גוב האריות'. במערכת הביטחון צייינו כי בשנה האחרונה נמנעה כניסתם לישראל של למעלה מ-2,500 קרובי משפחה של מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, אמר על ההחלטה: "מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. ידעו המחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסייה האזרחית בשכם - שזהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון ודרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל".

בתחילת השנה החלה להתפשט הידיעה על חוליית "גוב האריות", שמסתתרת בקסבה של שכם ומונה, על פי ההערכות – עשרות חמושים. הם מעודדים את הצעירים ברחוב הפלסטיני להצטרף אליהם – באמצעות סרטונים בטיקטוק, לצד פייסבוק וטלגרם. לאחרונה פורסם אתמול פורסם כי רשת 'טיק-טוק' חסמה את העמודים שלהם ברשת.

הבכיר שמת בפיצוץ

גוב האריות שכם חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד