כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
למשך 3 שנים

למרות הבחירות: הממשלה אישרה את מינוי הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל

אחרי סאגה ארוכה ומספר עתירות בבג"ץ, הממשלה אישרה את מינויו של האלוף הרצי הלוי, לתפקיד רמטכ"ל ה-23 של צה"ל | הלוי יחל בינואר כהונה בת שלוש שנים כרמטכ"ל - עם אופציה להארכה בשנה אחת

למרות הבחירות: הממשלה אישרה את מינוי הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל
הרמטכ"ל הבא, הרצי הלוי צילום: חיים צח/ לע"מ

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של האלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הממשלה: "האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים, שידעו להצעיד קדימה את צה"ל". לפיד התייחס גם לרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי ואמר: "הוא יחתום בינואר פרק מפואר בספר החיים הזה. אי אפשר בלי לציין את תרומתו האדירה לביטחון ישראל, לאיכותו של צה"ל, ולעוצמתה של המדינה".

מינויו של הלוי אושר בשבוע שעבר בוועדה המייעצת למינויים בכירים. בפני הוועדה דיברו הרמטכ"ל הנוכחי אביב כוכבי וגם שר הביטחון בני גנץ. חברת ועדה העירה על עצם המינוי בתקופה הזאת, אך לא הביעה ביקורת על המועמד עצמו. כזכור, המינוי הובא לאישור לאחר סאגה ארוכה בה נפסל יו"ר הוועדה מני מזוז ע"י בג"ץ משום שלא הסכים להתמנות באופן זמני לתפקיד, ובאה לסיום לאחר שהשופט בדימוס אליקים רובינשטיין הסכים לעמוד בראשות הועדה באופן זמני ולאשר את הלוי כמועמד לתפקיד.

הלוי יחל את כהונתו ב-17 בינואר, יום לאחר סיום כהונתו בת ארבע השנים של הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי. הלוי ימונה לכהונה בת שלוש שנים, אך הממשלה רשאית להאריך את כהונתו לתקופה שלא תעלה על שנה – כפי שנעשה במקרה של כוכבי ורבים מקודמיו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את אלוף הרצי הלוי לרגל אישור מינויו וכתב: ״איחולי הצלחה לאלוף הרצי הלוי, עם אישור מינויו לתפקיד הרמטכ״ל ה-23 של צה״ל. קצין ומפקד מצוין ועתיר הישגים שאותו ואת משפחתו העוסקת מזה דורות בצרכי ציבור באמונה אני מכיר ומוקיר שנים רבות. צה״ל, צבא העם חשוב ויקר לכולנו. הרצי, הצלחתך - הצלחת מדינת ישראל!״

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי בירך את האלוף הרצי הלוי לאחר אישור המינוי: ״אני מברך על אישור הממשלה את מינויו של אלוף הרצי הלוי לרמטכ״ל ה-23 של צה״ל. הרצי ואני מכירים שנים רבות, במהלכן הכרתי קצין אמיץ, מקצועי ומוכשר. הרצי הוא קצין מצוין ומנוסה ואני בטוח כי ימשיך להוביל את צה״ל קדימה, נוכח האתגרים הצפויים. אני מאחל לו הצלחה רבה״.

הרצי הלוי רמטכ"ל ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד