ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
"השרים מתעלמים"

ארגון המורים הכריז על עיצומים: "דורשים הסכם שכר חדש"

המורים בבתי הספר העל יסודיים הודיעו כי יימנעו מליווי טיולים ופעילויות חוץ, והשתתפות בישיבות ובהשתלמויות מחוץ לשעות הלימודים | לטענת יו"ר הארגון, רן ארז: "לא זכינו למענה לפנייתנו, עשרות אלפי מורי החינוך העל יסודי מועסקים בהסכם קיבוצי שפג תוקפו"

ארגון המורים הכריז על עיצומים: "דורשים הסכם שכר חדש"
חיידר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון המורים העל יסודיים פותח בעיצומים בבתי הספר התיכוניים החל משלישי הקרוב, בדרישה לפתיחת משא ומתן על הסכם שכר חדש. במכתב ששלח לשרת החינוך יו״ר ארגון המורים, רן ארז, נכתב כי במסגרת העיצומים, מורי החינוך העל יסודי המלמדים מכיתה י' ועד לכיתה י"ב לא יבצעו כל פעילות או עבודה מתום יום הלימודים (תום השעה השמינית), ובכלל זה לא ישתתפו בכנסים, ישיבות, טיולים ופעילות בית ספרית או חוץ בית ספרית מחוץ ליום הלימודים הרגיל, בהשתלמויות עם מפמר"ים ועוד. הארגון הודיע שתוקם ועדת חריגים, "שתעסוק לגופו של עניין בכל פניה מכל בית ספר".

תוקף הסכם השכר של המורים העל יסודיים, 'עוז לתמורה', הסתיים בפברואר 2022. כשלטענת ארגון המורים, למרות פניות חוזרות של הארגון למשרד החינוך לפתיחת משא ומתן על הסכם שכר חדש, "לא מתקיים כל מו"מ עם ארגון המורים בנוגע לדרישות השכר ועשרות אלפי מורי החינוך העל יסודי בישראל מועסקים ללא הסכם קיבוצי תקף המסדיר את שכרם". 

נזכיר, כי בשבוע שעבר הודיעו שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, כי חתמו על הסכם השכר החדש ולפיו, שכר עובדי ההוראה יועלה בשתי פעימות. הראשונה תינתן בינואר 2023 ותכלול גם החזר רטרואקטיבי מאז ספטמבר 2022. הפעימה השנייה תינתן בספטמבר 2023.

כמו כן, לוח החופשות יותאם החל משנה הבאה. מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות. למורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. 

עוד נמסר כי "הצדדים עיגנו את ההסכם בנושאים הבאים: שיפור משמעותי בשכר המורה והגננת המתחילים, שיפור בשכר המנהל המתחיל, תוספות לשכר, מענקי התמדה, שיפור שכר בגין מילוי תפקידים נוספים, העלאת שיעור המשרה, עידוד מצוינות וגמישות". לפי ההודעה שיצאה, סוכם על שקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד 31 בדצמבר 2026.

שביתה בבתי ספר הסכם שכר הסתדרות המורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד