ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
האירוע בוטל והמתפללים פונו

עימותים קשים בהילולת שמעון הצדיק; סגן ראש העיר נפצע בראשו

החשש מהשכנים הערבים על רקע המהומות בימים האחרונים בשכונה, התחלף הערב במהומות שיצרו קיצונים מקהילת 'שובו בנים' שמחו על הגעתו של הרב שמואל אליהו למקום | המשטרה סגרה את ההילולא והמתפללים פונו מהמתחם, לאחר שהושגה שליטה, המקום נפתח ללא מוזיקה

עימותים קשים בהילולת שמעון הצדיק; סגן ראש העיר נפצע בראשו
עימותים בשמעון הצדיק צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

עימותים פרצו הערב (ראשון) בקבר שמעון הצדיק בירושלים, במהלך ההילולה הנערכת במקום. במהלך השעות האחרונות הגיעו אלפים למתחם הקבר הנמצא בשכונת שייח ג'ראח, והשקט נשמר. המהומות החלו לאחר שלמקום הגיע רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, שהותקף ע"י קיצוניים מקהילת 'שובו בנים'.

במהלך העימותים הושלכו חפצים רבים לעבר הרב אליהו וכוחות המשטרה שאבטחו את ההילולה. אחד הקיצוניים השליך מזגן לעבר הרב אליהו, שפגע בסגן ראש העיר אריה קינג. קינג נפגע בראשו וטופל ע"י כוחות ההצלה. בשל האירועים, החליטה המשטרה להפסיק את ההילולה.

הבוקר הודיעה המשטרה כי השלימה את ההיערכות לקראת ההילולה. "עשרות שוטרים של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בסיוע סדרנים, יתפרסו באזור ובמתחם הקבר עצמו, לשמירה על הסדר הציבורי והביטחון, ולהסדרה והכוונת התנועה, תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים ככל שניתן ובמטרה לאפשר הגעה ועזיבה בטוחה של הציבור הצפוי לבקר במתחם הקבר במהלך ימי ההילולה", מסרה המשטרה.

הערב עוד הספקנו לדווח ב'בחדרי חרדים' כי ההילולא מתנהלת בשקט תחת אבטחה משטרתית כבדה ואף צירפנו תיעודים מהריקודים במקום באחדות מופלאה של כלל עמך בית ישראל מכל העדות והחוגים. אולם קבוצת קיצוניים הצליחה להשבית את המסורת רבת השנים.

כעבור דקות ארוכות של עימותים סוערים לאחר השבת השליטה והסדר, המשטרה מאפשרת כניסת מתפללים למתחם אולם ללא החזרת המוזיקה והריקודים.

 

קבר שמעון הצדיק ברסלב, שובו בנים הרב שמואל אליהו מהומות עימותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד