ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ציר הרשע

הרוסים מתאמנים להשתמש במל"טים איראניים קטלניים יותר

בעוד הערים הגדולות באוקראינה הופצצו בטילים רוסיים ובמל"טים מתוצרת איראן בסגנון 'קמיקזה'. אתמול דווח כי איראן מסרה לרוסיה מל"טים קטלניים יותר, וחיילים רוסים מתאמנים להשתמש בהם עם סיוע איראני. כך נמסר מהמטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה

הרוסים מתאמנים להשתמש במל"טים איראניים קטלניים יותר
מל"ט איראני מסוג 'שאהד' צילום: Iran international

על פי דיווחים שונים, כוחות רוסים מאומנים על ידי איראן להשתמש בסוג חדש של מל"ט קטלני, אפילו יותר מזה שתוקף את אוקראינה בשבוע האחרון על פי החשד, עד עכשיו נעשה שימוש בסוג 'שאהד 136' מתוצרת איראן בהתקפות על ערים גדולות, כולל קייב, שגרמו להרוגים רבים והרס תשתיות קריטיות - אבל אוקראינה טוענת שיש יותר גרוע מזה.

על פי הדיווח ב'דיילי סטאר', הנהגת איראן והפדרציה הרוסית סיכמו לשלוח יועצים ומדריכים איראניים לשטח הפדרציה הרוסית, כדי ללמד את הרוסים להשתמש בסוג של כלי טיס בלתי מאויש המשמש לתקיפות, כך נמסר מהמטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה.

המכון האירופאי לחקר המלחמה (ISW) פרסם דו"ח ב-15 באוקטובר כי המל"טים החדשים "מהירים יותר והרסניים יותר מסוג שאהד 136 הקטלני ממילא. בדיווח נכתב: "ערוצי טלגרם אוקראינים ורוסים דיווחו על מידע שדלף ממקורות איראנים לא רשמיים, לפיו רוסיה רכשה מספר לא ידוע של מל"טים אראש-2".

לדברי תא"ל קיומרס היידרי, מפקד כוחות היבשה האיראניים, למל"טים 'אראש 2' "יש יכולות ארוכות טווח ייחודיות ויכולים לתקוף ערים בישראל כמו תל אביב וחיפה מבסיסים באיראן", כך דיווח מכון המחקר ה-ISW.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד