כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רכבים הוחרמו ונכסים נתפסו

סיכום שנה: מאות נחקרו ועשרות תיקים נפתחו

רשות המסים מסכמת שנה של פעילות כנגד הפשיעה הכלכלית במגזר הערבי במהלכה נתפסו כ-900 רכבים ונכסים בשווי של כ-200 מיליון ש"ח | בוצעו 203 מעצרים, נחקרו 1,212 חשודים והוצאו 49 דרישות לפתיחת תיקים ו-44 דרישות להצהרות הון

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

רשות המסים מסכמת שנה של פעילות מבצעית במסגרת מבצע "מסלול בטוח" והמאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית לחיזוק המשילות וההרתעה. לאורך השנה פעלה רשות המסים במגזר הערבי בארבעה מישורים. במישור הראשון, פעלו משרדי החקירות של מס הכנסה ומע"מ בשיתוף עם יחידות שונות של משטרת ישראל, לפגיעה בתשתית הכלכלית של ארגוני הפשיעה ומחוללי האלימות המרכזיים במגזר הערבי, על ידי תפיסת נכסים, איתור עבירות מס והפעלת אמצעי גבייה. במסגרת הפעילות במישור זה, נתפסו נכסים בשווי של כ-185 מיליון ₪ מכוח חוק איסור הלבנת הון ועוקלו 15 רכבי יוקרה. כמו כן בוצעו 203 מעצרים, נחקרו 1,212 חשודים והוצאו 49 דרישות לפתיחת תיקים ו-44 דרישות להצהרות הון.

במישור שני, התמקדה הפעילות באכיפת הציות להוראות ניהול ספרים והוראות החוק לצמצום השימוש במזומן בקרב נותני שירותים פיננסיים, בעיקר צ'יינג'ים, שסומנו כמוקד להלבנת הון עבור גורמים עברייניים. במסגרת פעילות ממוקדת זו, אשר בוצעה בשיתוף עם משטרת ישראל, בוצעו פעולות אכיפה בקרב 37 נותני שירותים פיננסיים ונתגלו עבירות של אי רישום הכנסות בסכום כולל של כ-131 מיליון ₪ ועבירות על החוק לצמצום השימוש במזומן בסכום כולל של כ-28 מיליון ₪. כתוצאה מהפעילות נתפסו נכסים בשווי של כ-31 מיליון ₪ מכוח חוק איסור הלבנת הון והוטלו עיצומים בסך של כ-7 מיליון ₪ מכוח החוק לצמצום השימוש במזומן.

מישור נוסף של פעילות היה גבייה מבעלי חובות לרשות המסים, שנערכה על היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ברשות המסים (הוצל"פ) ומשרדי המע"מ האזוריים, בשיתוף עם משטרת ישראל. במסגרת פעילות זו נתפסו 838 רכבים אצל 1,122 חייבים שצברו חובות בסך של כ-420 מיליון ₪.

לבסוף, כללה הפעילות של רשות המסים גם אכיפה מוגברת בקרב עסקים במגזר הערבי, שבוצעה על ידי היחידות לניהול ספרים במשרדי מס-ההכנסה האזוריים והיחידה הארצית לניהול ספרים. במסגרת פעילות זו בוצעו 718 ביקורות לעסקים כאשר ב-488 מהן (67%) נתגלו עבירות. העבירות כללו 264 עבירות של אי רישום הכנסות על ידי בעל העסק, בסכום כולל של כ-9 מיליון ₪, 119 עבירות של אי ניהול ספרים והפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן בסכום כולל של כ-428 אלף ₪.

פעילותה של רשות המסים בארבעה מישורים אלה נועדה להשיג שתי מטרות עיקריות: לפגוע בתשתית הכלכלית של מחוללי האלימות העיקריים, ולהגביר את הציות לחוק ושיתוף הפעולה עם הרשויות על ידי אכיפה מאומצת של חוקי המס.

לדברי מנהל רשות המסים, ערן יעקב, קיים קשר הדוק בין אכיפת חוקי המס למאבק בפשיעה האלימה: "פעילותה של רשות המסים בחברה הערבית בשנה האחרונה פגעה בתשתית הכלכלית שמאפשרת לארגוני פשיעה לפעול ולבצע פשעים אלימים. לצד זאת, הפעילות תרמה לחיזוק המשילות ולתחושה שהחוק הוא החוק ומדינת ישראל תאכוף את החוקים בכל מקום ובכל שעה. יצירת אמון בקרב הציבור ברשויות האכיפה ובמעמד החוק היא צעד מכריע בצמצום הפשיעה באשר היא ורשות המסים תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם גורמי אכיפה אחרים להשגת מטרות אלו".

החרמת רכוש החרמת רכבים רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד