ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פיצוצים עזים בבירה

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור דמשק

לפי הדיווחים במדינה, ישראל תקפה באזור הבירה דמשק | פיצוצים עזים נשמעו בעיר | בתחילת השבוע דווח כי צה"ל הרס כ-90% מהתשתית הצבאית של איראן וניסיונות להתבסס - עם חיזבאללה - בסוריה

ארכיון
ארכיון צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

כלי תקשורת רשמיים בסוריה דיווחו על תקיפה בבירה דמשק. לפי הדיווחים, ישראל עומדת מאחורי התקיפה. מדובר בתקיפה חריגה, שמתבצעת לאור יום ואולי מלמדת על מידע מודיעיני שהגיע למערכת הביטחון שהצריך תקיפה מיידית.

מוקדם יותר השבוע דיווח Jerusalem post  כי צה"ל הרס כ-90% מהתשתית הצבאית של איראן וניסיונות להתבסס - עם חיזבאללה - בסוריה. כך טענו בסוף השבוע בכירים במערכת הביטחון. לדברי הגורמים, ישראל הצליחה בשנים האחרונות להשבית כמעט לחלוטין את יכולתה של איראן להעביר נשק לסוריה, לייצר נשק על אדמת המדינה ולהקים בה בסיס עם כוחות פרו-איראניים.

לפי המקורות, תוכניתו של מפקד כוח קודס האיראני לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי האמריקנים ב-2020, נכשלה בשל המשך המערכה האווירית של צה"ל נגד הכוחות בסוריה. התקיפה האחרונה לכאורה המיוחסת לישראל בסוריה הייתה ביום שישי האחרון, כאשר כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי צה"ל תקף סמוך לשדה התעופה בדמשק לאחר כחודש של שקט יחסי.

תקיפה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד