י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מחקר היסטוריוני

150,000 חיילים בצבא הגרמני היו יהודים

לא הייתם מדמיינים שגרמנים ממוצא יהודי היו חלק מהצבא הגרמני במהלך מלחמת העולם השנייה בהתבסס על האידיאולוגיה הנאצית. יש תפיסה שגויה שבה אנשים חושבים שכל הגרמנים הם נאצים וכל הנאצים הם גרמנים אבל זה לא המקרה. 150,000 יהודים שרתו בצבא הנאצי

150,000 חיילים בצבא הגרמני היו יהודים
יונתן זינדל פלאש90

מחקר מגלה כי בצבא גרמניה שרתו יהודים רבים, לא מדברים על 100 או 1000 חיילים גרמנים-יהודים אלא למעשה על 150,000 מהם. בריאן מארק ריג, היסטוריון אמריקאי שכתב ספרים רבים על מלחמת העולם השנייה. ערך מחקר של 10 שנים והוא מוכיח שרבים מהחיילים בצבא הגרמני היו ממוצא יהודי. זה מוצג בספרו המפורסם ביותר "החיילים היהודים של היטלר", כך מפרסם האתר ההיסטוריוני History Of Yesterday.

עובדה מאוד מעניינת נוספת לגבי החיילים הללו הייתה, חלקם אף התגלו כקצינים, מפקדים גבוהים, ואפילו אדמירלים של החיל. כדי לשים את הדברים בפרספקטיבה, מכיוון שחיילים אלו הציגו את עצמם כיהודים חלקיים, (מתבוללים), חיילים אלו היו מסורים יותר לקריירה הצבאית שלהם, מה שהפך אותם לפטריוטיים מאוד לא רק עבור המדינה הגרמנית עצמה אלא גם עבור המשטר הנאצי.

היטלר ידע שהוא יזדקק לכל החיילים שיוכל על מנת לכבוש את אירופה. עם הלחץ שנוצר על ידי הציפיות לנצח, הוא נעשה נואש מספיק כדי לגייס את מהעם היהודי, רובם יהודים לפי ההלכה.

ההיסטוריון מציין כי רבים מהחיילים הללו לא הצליחו להימלט מגורלו של הרייך השלישי בסוף מלחמת העולם השנייה. המשמעות היא שגם אם חלקם היו יהודים היה צריך להעמיד אותם למשפט כנאצים, גם אם לא השתתפו בפעולות כלשהן הנוגעות לשואה.

ממחקר שערך בריאן מארק ריג, נמצאו שלושה קצינים בכירים של הרייך השלישי שהם גרמנים ממוצא יהודי. שלושת האנשים האלה הם כדלקמן: מרשל ארהרד מילך. המרשל הגרמני הזה היה ממוצא יהודי וזכה לשבחים על ידי היטלר בהיותו אחראי על הלופטוואפה (חיל האוויר) לאחר תום מלחמת העולם הראשונה. במלחמת העולם השנייה, הוא היה אחראי על ייצור כל המטוסים הצבאיים הגרמניים וכן על הכשרתם של כמה מטייסי הקרב הגרמנים הטובים ביותר.

הוא שרד את מלחמת העולם השנייה, אבל כמו קצינים רמי דרג רבים, הוא נתפס והיה שבוי מלחמה. במשך כל התקופה הזו, הוא מעולם לא הזכיר שהוא ממוצא יהודי, ועל סמך מעשיו במהלך המלחמה וגם בגלל דרגתו איש לא היה מאמין לו אילו היה מספר.

גנרל הלמוט וילברג, אחד הגנרלים הבכירים ביותר בצבא הגרמני במהלך מלחמת העולם השנייה, הוא גם היה הגנרל האחרון של חיל האוויר הגרמני. הוא זכה בצלב הברזל במלחמת העולם הראשונה וקיבל שלושה כוכבים נוספים בדרגתו כגנרל.

בדיוק כמו ארהרד, הוא זכה להערכה רבה על ידי היטלר שכן הלופטוואפה (חיל האוויר הגרמני) נחשב לגאווה של הצבא הגרמני. בדיוק כמו השאר הוא היה ממוצא יהודי אבל מעולם לא אמר דבר על זה.

האדמירל ברנהרד רוג, המפקד הימי המעוטר ביותר של הצבא הגרמני עד היום, דרגתו הגבוהה הגיעה כנראה בזכות שירותו המצוין במלחמת העולם הראשונה בה הוענק לו צלב הברזל. במלחמת העולם השנייה, הוא הפך למפקד של הצי המערבי של גרמניה. גם הוא היה ממוצא יהודי, הוא הודה בשלב מאוחר יותר, שהוא בעצם ממוצא יהודי וגם שאין לו שום קשר לשואה.

ההיסטוריון מציין כי החיילים הללו נלחמו למעשה למען היטלר, כשהם יודעים את הזוועות שהתרחשו ואת רצח העם היהודי שהם חלק ממנו. זה מטורף איך משטרו של היטלר הצליח לשטוף את המוח לחיילים האלה עד כדי כך שלא היה אכפת להם "מהאבות הקדמונים שלהם". זאת כאשר רבים מצאו את היטלר מעורר השראה והשפיע עליהם רבות, לפני עלייתו לשלטון.

ניאו נאצים אדולף היטלר מלחמת העולם הראשונה מלחמת העולם השניה חיילים יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד