כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סערה בחוג בית

האם החרם הערבי יזיק לענקית ההלבשה 'זארה'

"זה לא ישפיע יותר מדי, כי אנחנו במדינה לא חזקים בחרם צרכנים דרמטי, יותר חזקים מאחורי המקלדת". כך מעריכה יועצת אסטרטגית המתמחה בתחום השיווק 

האם החרם הערבי יזיק לענקית ההלבשה 'זארה'
זארה צילום: unsplash

לאור הקריאות במגזר הערבי להחרים את חברת ההלבשה המפורסמת 'זארה', התראיינה שרון ישראל, מנכ"לית חברת השיווק 'אקסטרה מייל' בתוכנית 'צבע הכסף' בכאן רשת ב'. לטענתה, קודם כל יש להפריד בין הצרכנים לעובדים. "בצד הצרכני אני חוששת שזה לא ישפיע יותר מדי, כי אנחנו במדינה לא חזקים בחרם צרכנים דרמטי, יותר חזקים מאחורי המקלדת".

בצד העובדים, היא מאמינה שדווקא יהיה שינוי, ומייחסת זאת לדור העובדים. "רוב העובדים משתייכים לדור ה-Z, ואלו אנשים שהערכים יותר מרכזיים בחייהם, הם בוחרים מקום עבודה לפי דברים שמייצגים אותם". והוסיפה כי גם אם לא יתפטרו, הם עשויים להראות פחות מחויבות לעסק.

עוד התייחסה ישראל לתפיסת הערכים במותגים היום. "כשאנחנו בוחרים ארגון יש התמקדות בערכים, לא פוליטיקה. זה תורם לצרכן לקנות ולעובד לעבוד", אמרה. בנוגע לדרישות של חברה מזכיין, ציינה כי בעלי מותג יכול לדרוש התנהלות מסוימת, אפילו ברמת הפוסטים ברשתות.

צילום: אנספלש.

עוד הוסיפה, "יש חברות גלובליות ישראליות שעובדות מול אנשים בירדן/מצרים/טורקיה. הרגישות גבוהה ויש הרבה פוליטיקלי קורקט, אפילו מוגזם. אחרי המרמרה היו בעיות עם לקוח מטורקיה. צריך לפתוח את זה ולומר - למרות המצב צריך להמשיך, לא הגיוני להתעלם מזה".

בהשוואה למקרה בן אנד ג'ריס אמרה כי לדעתה אין פה דמיון. למנהל עסקה מותר להביע עמדה פומבית. עדיף שיזהר עם מה שהוא עושה בביתו, כי יש לזה השלכות אבל הוא לא מוביל מהלך פוליטי. במקרה הזה הייתה חברה שלקחה את ההחלטה הזו.

בחברה הערבית קוראים בימים האחרונים להחרים את רשת האופנה 'זארה', זאת בעקבות דיווח כי אחד מזכייני החברה בישראל, איש העסקים ג'ואי שוובל, קיים בביתו ברעננה חוג בית לחבר הכנסת איתמר בן גביר.

 

זארה הלבשה חרם ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד