י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חשש מקטסטרופה

ביידן מזהיר את רוסיה מ"טעות חמורה" לגבי נשק גרעיני

הנשיא ביידן אמר כי רוסיה תעשה "טעות חמורה" אם תשגר מתקפה גרעינית באוקראינה, לאחר שתביים שיגור טיל גרעיני אוקראיני על רוסיה, כך שיהיה לרוסים תירוץ לתקוף חזרה את אוקראינה בנשק גרעיני. הקרמלין טען ביום שני כי אוקראינה מתכננת להשתמש ב"פצצה מלוכלכת" רדיואקטיבית נגד כוחות רוסים

ביידן מזהיר את רוסיה מ"טעות חמורה" לגבי נשק גרעיני
אילוסטרציה צילום: Pixabay

רוסיה טענה ביום שני כי אוקראינה מתכננת להשתמש ב"פצצה מלוכלכת" רדיואקטיבית נגד כוחות רוסים. הנשיא ביידן אמר בתגובה ביום שלישי כי רוסיה תעשה "טעות חמורה" אם תשגר מתקפה גרעינית באוקראינה, לאחר שתביים מתקפה גרעינית על רוסיה.

"על האשמות הפצצות המלוכלכות מרוסיה בכל הנוגע לאוקראינה: האם אתה מאמין שזו תחילתו של מבצע שווא?" כך שאל עיתונאי את הנשיא ביידן בזמן שקיבל את זריקת החיסון החמישית שלו לקורונה. "האם רוסיה מתכוננת לשגר פצצה מלוכלכת בעצמה או נשק גרעיני?" שאל שוב העיתונאי. ביידן הגיב: "ביליתי היום הרבה זמן לדבר על זה".

"תן לי רק לומר: רוסיה תעשה טעות רצינית אם היא תשתמש בנשק גרעיני טקטי", אמר ביידן. "אני עדיין לא מבטיח שמדובר בפעולת שווא. לא יודע, אבל זו תהיה טעות חמורה, טעות חמורה מאוד". ממשלות ארה"ב, בריטניה וצרפת הגיבו לטענה הרוסית בהצהרה משותפת שבה נאמר כי "העולם יבדוק כל ניסיון להשתמש בהאשמה זו כעילה להסלמה".

בתדרוך של הפנטגון ביום שלישי, הגנרל פטריק ריידר אמר: "מנקודת מבט של ארה"ב, ההאשמות שאוקראינה בונה פצצה מלוכלכת הן שקריות", עוד אמר: "לא ראינו בשלב זה שום אינדיקציה לכך שרוסיה קיבלה החלטה או מתכוונת להפעיל נשק גרעיני או פצצה מלוכלכת".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד