כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
6 ימים לבחירות

המגמה מתהפכת: סיבה לדאגה בגוש הימין-חרדים • סקר חדש

מה גרם לנסיגה? אחרי כמה סקרים מעודדים שהצביעו על מגמת התחזקות לגוש נתניהו עם סיכוי רב לנצח את הבחירות, סקר חדש שהוצג הבוקר מצביע על היחלשות הגוש אל מתחת ל-60 מנדטים מה שיקשה על נתניהו את הקמת הממשלה ויסכן את המדינה בבחירות נוספות • כל הנתונים

ראשי סיעות גוש הימין
ראשי סיעות גוש הימין צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שישה ימים לבחירות סיבה לדאגה בגוש הימין-חרדים. אחרי כמה סקרים שבהם גוש נתניהו מגיע ל-61 ויותר, הבוקר (רביעי) הגוש שוב צונח ומתרחק.

לפי סקר מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע שנערך עבור גלי צה"ל, לו הבחירות היו נערכות היום, התוצאה היתה כך: 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 31 מושבים בכנסת ה-25, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 25.

את תואר המפלגה השלישית בגודלה חולקות שתי מפלגות: 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 13 וכן 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 13 מושבים גם כן.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף - 7,
'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן - 6 מושבים.

מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי משיגה לפי סקר גל"צ - 5 מושבים וכך גם 'מרצ' שבראשות זהבה גלאון עם 5. בתחתית מעל אחוז החסימה שתי מפלגות ערביות חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 4 מושבים כל אחת.

לפי סקר גל"צ, 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד - לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 1.8%, וכך גם בל"ד - לא עוברת את אחוז החסימה עם 1.4%, וגם המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה - לא עוברת את אחוז החסימה שמקבלת רק 1.3%.

לפי הסקר, גוש נתניהו מגיע רק ל-59, ואילו גוש מתנגדי נתניהו שכולל גם את חד"ש תע"ל משיג 61 מנדטים.

ומי המועמד המתאים לראשות הממשלה?

כאשר הוצב נתניהו מול לפיד: 46% סבורים שנתניהו מתאים יותר מלפיד שרק 37% סבורים שהוא מתאים יותר. כשהוצב גנץ מול נתניהו - 46% העדיפו את נתניהו לעומת 29% בלבד שחושבים כי גנץ ראוי ממנו לתפקיד ראש ממשלת ישראל.

גלצ מנו גבע סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 מדגם גלי צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד