כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
המטרה: בתוך שבועיים

פותחים במשא ומתן: הקרב על התיקים החל

תכף עם התקדמות הספירה, וההבנה כי גוש הימין ככל הנראה השיג 65 מנדטים - פותחים בליכוד בסבב שיחות עם ראשי מפלגות הגוש במשא ומתן על חלוקת התיקים, במטרה להאיץ את הרכבת הממשלה מוקדם ככל האפשר | 'בחדרי חרדים' עם רשימת התיקים והמועמדים האפשריים

פותחים במשא ומתן: הקרב על התיקים החל
ראשי המפלגות צילום: צלמי פלאש 90

לקראת סיום ספירת הקולות, בליכוד נערכים לפתוח את המו"מ עם מפלגות מחנה הימין, במטרה להאיץ את השיחות ולהשביע ממשלה מהר ככל שניתן, ואולי אף בעוד פחות משבועיים יחד עם השבעת הכנסת.

גם בסבב הזה צפוי יריב לוין לנהל את שיחות המו״מ, וכפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', הוא כבר החל בשיחות ראשונות עם ראשי המפלגות. השיחות הרשמיות יחלו מייד עם סיום ספירת הקולות, ייתכן כבר ביום ראשון. לפני שנתניהו עוד יקבל את המנדט הרשמי להרכבת ממשלה מנשיא המדינה.

בינתיים נפתח הקרב על התיקים, במפלגות החרדיות ששדרגו את כוחן, יבקשו כנראה את תיק הפנים לאריה דרעי, את תיק הדתות לשר לשעבר יעקב אביטן, ותיק נוסף לנציג שלישי, ככל הנראה את תיק השיכון או הרווחה.

ביהדות התורה יבקשו את ועדת הכספים למשה גפני, תיק אחר ליצחק גולדנקופף, אשר כנראה יבקש את משרד השיכון. לצד סגני שרים במשרד התחבורה ומשרד החינוך או הרווחה לבאים ברשימה.

בציונות הדתית לוטשים עיניים למשרדים בכירים, סמוטריץ׳ מעוניין בתיק האוצר או הביטחון, למרות שבליכוד יעדיפו לשמור את התיק אצלם, ישנם דיבורים גם על תיק החינוך, בן גביר יחזיק במשרד לביטחון פנים לצד שר נוסף מטעמו. סה"כ ארבעה שרים.

עימות שיפתח בין המפלגות החרדיות יהיה על תיק הדתות שנמצא באופן מסורתי ביד ש״ס, אבל בציונות הדתית הודיעו במהלך הקמפיין כי ידרשו את התיק לעצמם, במהלך הקדנציה הקרובה ימונו רבנים ראשיים לישראל מה שיגביר את העימות סביב הנושא.

בליכוד צפוי גם כן קרב על מספר תיקים נחשקים, על תיק האוצר לוטשים עיניים אלי כהן, ניר ברקת וגם ישראל כץ שנדחק ברשימה, תיק הביטחון יועד ליואב גלנט כנראה, על תיק החוץ ישנם כמה מועמדים בהם יריב לוין, ניר ברקת ואמיר אוחנה.

הקרב האמיתי יהיה על תיק המשפטים, גם יריב לוין וגם דודי אמסלם מבקשים להחזיק בתיק, שם צפוי קרב מעניין. מועמדים נוספים רואים בעצמם ראויים לקבלת תפקידי שרים, כך שבסוף יישארו לא מעט מאוכזבים.

בחירות לכנסת ה-25 משא ומתן קואליציוני הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד