י"ג סיון התשפ"ד
19.06.2024
מחכים לספינת הקידוח

לבנון: ההסכם לא יבוטל גם אם תתחלף הממשלה בישראל

ראש ממשלת המעבר הלבנוני, נג'יב מיקאתי, מתייחס לחילופי השלטון בישראל. "לא מעניין אותנו מה קורה בישראל. אם ההסכם יבוטל - נקבל את ההחלטה הדרושה". בלבנון מחכים לספינת הקידוח של טוטאל שצפויה להגיע לחופי לבנון בחודשים הקרובים 

לבנון: ההסכם לא יבוטל גם אם תתחלף הממשלה בישראל
דגלי ישראל ולבנון צילום: מתוך הטוויטר של אביחי אדרעי דובר צה''ל בשפה הערבית

סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו-סעב, מתייחס לניצחונו של נתניהו וליחסו השלילי להסכם לסימון הגבול הימי ואומר "לאורך כל המו"מ היה שיח סביב הבחירות בישראל ומה עלול לקרות אם נתניהו ינצח. ארה"ב נתנה לנו ערבויות להסכם, המתווך הוכשטיין אישר לי שההסכם לא יבוטל גם אם תתחלף הממשלה בישראל".

בו-סעב אמר בראיון לערוץ סקיי ניוז בערבית כי לבנון לא מכירה בקו המצופים הישראלי, "הקו הזה לא סומן ולא יהיה מוכר בינלאומית". עוד אמר בו-סעב כי קיומו של חיזבאללה השפיע על היכולת להגיע להסכם: "הצד הישראלי רצה יציבות וביטחון בגבול ולהפיק גז ללא חשש משימוש של חיזבאללה בנשק. היום שתי המדינות השיגו יציבות וביטחון בגבול".

בו-סעב תיאר את המתווך האמריקני הוכשטיין כמי שעבד מול צוות המו"מ הלבנוני בפתיחות והתעניין בצרכים של לבנון, מה שסייע לטענתו להגעה להסכם. בו-סעב התייחס לעיכוב בהגעה להסכם ואומר "זה עלה ללבנון הרבה. יכלנו היום לייצא גז לאירופה. מנגד, גם ישראל לא התלהבה לאורך השנים לסמן את הגבול עם לבנון", כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

ראש ממשלת המעבר הלבנוני, נג'יב מיקאתי, התייחס אתמול לסימון הגבול הימי עם ישראל ואמר בראיון לערוץ אל-ערבי כי "לבנון לא חתמה על הסכם עם האויב הישראלי, מסרנו לאו"ם את המסמכים הנדרשים ובאמצעות המתווך האמריקני, הוא הערבות שלנו להסכם". בתשובה לשאלה מה לבנון תעשה אם ההסכם יבוטל בעקבות עלייתו של נתניהו, השיב מיקאתי "לא מעניין אותנו מה קורה בישראל. אם ההסכם יבוטל - נקבל את ההחלטה הדרושה. למה לחשוב כעת בשליליות? בואו נהיה אופטימיים".

מיקאתי הוסיף כי בלבנון מחכים לספינת הקידוח של טוטאל שצפויה להגיע לחופי לבנון בחודשים הקרובים לחפש אחר מקורות הגז והוסיף "אחר כך נדע אם יש גז או לא".

מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אלריט, הגיב לנצחונו של בנימין נתניהו בבחירות בישראל. במסיבת עיתונאים שקיים בסיום פסגת הליגה הערבית באלג'יריה, אמר אבו אלריט, שהוא משוכנע שפלסטין תנצח ותזכה במדינה. "מספר הפלסטינים הגרים בין הנהר לים מגיע היום לשמונה מיליון ומספר הישראלים מגיע לשבעה מיליון, ישראל טועה טעות גדולה משום שבעוד 10 עד 20 שנים יגיע מספר הפלסטינים לעשרה עד שנים עשר מיליון פלסטינים, ומאחר שישראל טוענת שהיא מדינה דמוקרטית המקנה זכות לבחור ולהבחר, הפלסטינים יהוו רוב ויבחרו ראש ממשלה פלסטיני מה שיביא לנצחון העם הפלסטיני".

באותו עניין אמר אבו אלריט שהוא ייחל להשתתפות מסיבית של ערביי ישראל בבחירות ושהם יזכו ב-15 מנדטים שיכפו על הימין בישראל שישנה את חזונו, אך דבר זה לא קרה. לכן, עלינו להטיל את האשמה על מי שגרם לכך שערביי ישראל לא השתתפו בבחירות, דברי אבו אלריט.

 

בנימין נתניהו לבנון מתווה הגז אסדות הגז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד