ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
צניחה חופשית

המטבע של איראן: 360,000 = דולר אחד

המטבע החבוט של איראן - הריאל בצניחה חופשית, ביום שבת הוא הגיע לשפל היסטורי של יותר מ-360,000 ריאל איראני מול הדולר האמריקאי על רקע ההפגנות המתמשכות נגד המשטר האיראני. איראן מצליחה למכור נפט לסין תוך שהיא עוקפת את הסנקציות

המטבע של איראן: 360,000 = דולר אחד
אזרח באיראן צילום: Pixabay

מאז אוגוסט האחרון, כאשר עוד הייתה תקווה להסכם גרעין עם ארצות הברית, הריאל האיראני איבד יותר מ-20% מערכו, לאחר שנפגע מההשפעה של מבוי סתום במשא ומתן ובמחאות כלל ארציות.

המטבע האיראני ירד בכמעט 20,000 נקודות לאחר סוף השבוע של שישי, מסביבות 340,000 ביום חמישי ל-360,000 כאשר השווקים נפתחו מחדש בשבת. בערב, הריאל רשם עליות קלות בגלל התערבות הבנק מרכזי, אך גורלו של המטבע נותר עגום. לא ברור כמה מט"ח הוציאה הממשלה לשוק מאז השבוע הראשון של ספטמבר שבו הריאל החל לרדת. לעתים קרובות, הבנק המרכזי של איראן מסתיר מידע כזה.

הממשלה מתעקשת שהיא עוקפת בהצלחה את הסנקציות האמריקניות על יצוא הנפט שלה, ומוכרת יותר ממיליון חביות נפט גולמי ביום, רובן נשלחות לסין שמתעלמת בשקט מהאיום של וושינגטון להעניש צדדים שלישיים על רכישת נפט איראני. עם זאת, לא ברור כמה הנחה מציעה טהראן לרוכשים סינים וכמה מטבע חוץ היא מקבלת למרות הסנקציות הבנקאיות של ארה"ב. האינפלציה השנתית כבר עומדת על כ-50 אחוזים ומחירי המזון עלו ב-100 אחוזים מאז השנה שעברה.

איראן כלכלת איראן אינפלציה גבוהה דולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד