ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נתניהו, לתשומת לבך

זה המועמד המועדף לתפקיד שר המשפטים

משאל שערך עיתון מעריב העלה כי יריב לוין הוא המועמד המועדף כל הציבור לכהן כשר המשפטים הבא, לא רחוק ממנו נמצא דודי אמסלם שדורש בתוקף את התפקיד לעצמו כדי לממש את הבטחות הבחירות לערוך שינויים במערכת המשפט

זה המועמד המועדף לתפקיד שר המשפטים
נתניהו והסמארטפון צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחד התיקים הנחשקים בממשלה המתהווה הוא תיק המשפטים, שאליו לוטשים עיניים חברי כנסת מ'הליכוד' ומ'הציונות הדתית'.

ב'מעריב' החליטו לבדוק זאת בסקר דעת קהל. ובכן מהנתונים עולה כי המועמד המוביל לכהן כשר המשפטים הוא מס' 2 ברשימת 'הליכוד' יריב לוין שזכה ל-36.4% מהקולות. אל המקום השני במשאל הגיע חבר הכנסת דודי אמסלם מס' 5 ברשימה, עם 20.1% מסך הקולות.

אמיר אוחנה ויריב לוין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לא רחוק ממנו, נמצא יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' שהביא הישג משמעותי בקלפיות עם 14 מנדטים ו-17.7% ממשתתפי משאל 'מעריב' רוצים לראותו מממש את הישגו כשר משפטים. שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה הגיע למקום הרביעי עם 15.8% מהקולות. 

לצד זאת, בסקר שנערך בין מתפקדי הליכוד, זכה דודי אמסלם בכ-45% תמיכה בקבלת התפקיד שאותו הוא דורש עוד מימי מערכת הבחירות. במקומות השני והשלישי ממוקמים לוין ואחנה, שניהם בפער ניכר מאמסלם שבמקום הראשון כאמור. 

דוד אמסלם. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

יצוין עוד כי שגריר ישראל לשעבר באו"ם ושר המדע לשעבר מטעם 'הליכוד' חבר הכנסת הנבחר דני דנון שחוזר מהמקום ה-15 ברשימה הודיע כי הוא רואה בעצמו מועמד לתפקיד יו"ר הכנסת. כאשר גם על התפקיד היוקרתי הזה צפוי מאבק, שכן ישנם מועמדים נוספים לתפקיד ובהם: יריב לוין, אופיר אקוניס, גילה גמליאל ודודי אמסלם שהוזכרו כמועמדים אף הם. עם זאת, אף אחד מהם לא התבטא עד כה בנושא מלבד דני דנון שהצהיר זאת בגלוי.

שר המשפטים משרד המשפטים יריב לוין דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד