ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
בירת אוקראינה עלולה להתרוקן

קייב בסכנת הקפאה; חורף ללא חימום וחשמל

רוסיה תקפה את רשת האנרגיה של אוקראינה, במהלך החודש האחרון, מה שהוביל למחסור בחשמל ולהפסקות מתגלגלות ברחבי המדינה שסועת המלחמה

קייב בסכנת הקפאה; חורף ללא חימום וחשמל
ראש עיריית קייב על רקע הריסות בעיר צילום: באדיבות המצלם

עיר הבירה של אוקראינה עשויה לעמוד בפני חורף ארוך ללא חום, חשמל או מים, דבר שעלול לאלץ את תושבי קייב לברוח אם רוסיה תמשיך בהתקפותיה על רשת האנרגיה של אוקראינה, כך הזהירו גורמים רשמיים.

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, פרסם את ההערכה העגומה כאשר ארה"ב לוחצת על מנהיגי אוקראינה להביע נכונות לנהל משא ומתן עם רוסיה, כי בעלות בריתה עומדות בפני עייפות להמשך המלחמה. קליצ'קו הדגיש בפני התקשורת הממלכתית כי גורמים רשמיים עושים כל שביכולתם כדי להימנע ממחסור בצרכים דחופים כשהטמפרטורות הקפואות מתקרבות למספרים מאד מאד נמוכים.

"בואו נהיה כנים, האויבים שלנו עושים הכל כדי שהעיר תהיה בלי חום, בלי חשמל, בלי אספקת מים, באופן כללי, אז כולנו מתים", אמר קליצ'קו. "ועתיד המדינה והעתיד של כל אחד מאיתנו תלוי במידת הכנה שלנו למצבים שונים".

רוסיה פגעה בתשתית האנרגיה של אוקראינה במהלך החודש האחרון, מה שהוביל למחסור בחשמל ולהפסקות מתגלגלות ברחבי המדינה שסועת המלחמה. קייב וחלקים אחרים של האזור היו ביום ראשון עם הפסקות חשמל מדי כמה שעות.

קליצ'קו אמר ש-3 מיליון תושבי קייב צריכים להתכונן לעזוב את העיר ולהישאר עם משפחה או חברים בפרברים שלה שעדיין יש להם חשמל ומים "במקרה הגרוע ביותר". ראש העיר כינה את מעשי רוסיה כ"טרור" ו"רצח עם".

בינתיים דובר מחלקת המדינה אמר שאם רוסיה רוצה לנהל משא ומתן, עליה לעצור את "הפצצות והטילים שלה ולהסיג את כוחותיה מאוקראינה, הקרמלין ממשיך להסלים את המלחמה הזו", אמר הדובר. "הקרמלין הוכיח את חוסר נכונותו לעסוק ברצינות במשא ומתן עוד לפני שהחל בפלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה". זלנסקי אמר ביום שישי האחרון שמדינתו מוכנה ל"שלום הוגן וצודק", ציין הדובר.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב הפסקות חשמל קור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד