ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"אני אוהב עברית"

שגריר גרמניה מתרגל עברית: "לא רוצה לפתוח פה לשטן"

שטפן זייברט מסתגל לתפקיד השגריר הגרמני בישראל אליו נכנס לפני שלושה חודשים - ומשתף ברשתות החברתיות את העברית שלו, שהולכת ומשתפרת מיום ליום. אחרי שהעלה שני סרטונים בהם הוא מדבר בעברית מושלמת על ענייני השעה, העלה לעמוד הטוויטר שלו את המשפט שכתב במחברתו: "אני לא רוצה לפתוח פה לשטן"

שגריר גרמניה מתרגל עברית: "לא רוצה לפתוח פה לשטן"
השגריר לומד עברית צילום: באדיבות המצלם

מאז הגיע ארצה לפני שלושה חודשים כדי למלא את תפקיד שגריר גרמניה בישראל, לא מבזבז העיתונאי ודובר ממשל גרמניה לשעבר שטפן זייברט אפילו רגע אחד, ומתרגל את העברית שלו.

בתיעוד שהעלה לטוויטר שיתף זייברט במשפט האהוב עליו שלמד וכתב: "בוקר יום ראשון מיועד לפעילות בעברית. היום המשפט האהוב עליי עד כה: Ani lo rotze liftoach pe leSatan - אני לא רוצה לפתוח פה לשטן. צפו ממני להשתמש בו הרבה ובכל ההקשרים הלא נכונים. אני אוהב עברית". המשפט שבחר זייברט לשתף מעיד על כך שהוא כבר מעורב ומבין את המציאות הישראלית.

זו לא הפעם הראשונה בה משתף זייברט בלימוד העברית. לפני כשבועיים הגיע זייברט למרכז רבין, ובעזרת אנשיו תלה תמונות שונות של הפלת חומת ברלין ההיסטורית. זייברט ציין את יום האחדות הגרמני, וצילם סרטון בו הציג עברית מרשימה במיוחד.

בסרטון אמר זייברט: "היום אנו חוגגים יחד עם אורחים רבים את יום איחוד גרמניה וכמוהו גם את הידידות בין ישראל לגרמניה. כמובן אנו מביאים תמונות שמזכירות לנו. היה זה זמן דרמטי, לפני יותר מ-30 שנה. אנשים במזרח גרמניה יצאו לרחובות למען החופש והם ניצחו. אני מאמין שבסוף - גם אם זה לוקח זמן, החופש מנצח. גם באיראן, גם ברוסיה".

בסרטון אחר שפרסם לפני שבוע ניתן לראות אותו מסכם בעברית את השבוע שעבר עליו, ואת ההישגים שהשיגו מדינת ישראל ושגרירות גרמניה באותו השבוע, תחת הכותרת: "שלושה דברים טובים שקרו השבוע".

שטפן זייברט גרמניה שגרירות לימודי עברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד