י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כבר לא מסתירים

ה'שף' של פוטין מודה שהתערב בבחירות בארה"ב

היום יתקיימו בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב. איש העסקים הרוסי יבגני פריגוז'ין חברו הקרוב של פוטין, הודה לראשונה על "הפרעה לדמוקרטיה האמריקאית במדויק בדרכנו שלנו" | הרוסים כבר מנסים במשך שנים להשפיע על תוצאות הבחירות בארה"ב

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

ה'שף' של ולדמיר פוטין הודה בהתערבות בבחירות בארה"ב והבטיח להמשיך להתערב בהן למשך שנים רבות.

לקראת בחירות אמצע הקדנציה היום, איש העסקים יבגני פריגוז'ין, בן 61, אישר לראשונה שהיה מעורב בהתערבותה של רוסיה בבחירות בארה"ב, למרות שרוסיה הכחישה בעבר את ההאשמות.

פריגוז'ין, שמימן חוות טרולים רוסיות שדאגו להציף את הרשתות החברתיות בארה"ב עם מידע כוזב, חשף ברשתות החברתיות: "התערבנו, מתערבים ונמשיך להתערב. בזהירות, במדויק, ובדרך שלנו".

הודאתו הגיעה מהדוברות של חברת הקייטרינג שלו שהביא לו את הכינוי "השף של פוטין". לאיש יש קשרים הדוקים עם הנשיא פוטין. בעבר, פריגוז'ין הכחיש כל מעורבות בהתערבות בבחירות בארה"ב, אך כעת הודה בהתערבות.

הוא הצהיר בספטמבר שהוא היה מעורב בארגון כוח של שכירי חרב של קבוצת וגנר למרות שהכחיש זאת בעבר, ומאז דיבר בחופשיות על מעורבותם במלחמתה של רוסיה באוקראינה. הקבוצה הצבאית שלו גייסה ושלחה בעבר כוחות לסוריה ולאפריקה שמדרום לסהרה. בנוסף, אדם הדומה לפריגוז'ין תועד בוידאו מבקר אסירים רוסים כדי לנסות לגייס אותם למאבק באוקראינה.

פריגוז'ין ו-12 אזרחים רוסים נוספים ושלוש חברות רוסיות הואשמו בארה"ב בשנת 2018 בהפעלת קמפיין במדיה החברתית שמטרתו לגרום לצרות ולפלג את דעת הקהל האמריקאית לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016 בה ניצח דונלד טראמפ הרפובליקני .

פריגוז'ין הכחיש עד כה מעורבות בהתערבות בבחירות. התקשורת הרוסית, ארגוני זכויות אסירים וקרובי משפחה של אסירים דיווחו השנה על מאמץ נרחב של וגנר ולפעמים פריגוז'ין באופן אישי לגייס אסירים להילחם באוקראינה.

בחירות אמצע בחירות בארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד