כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו

מאות פילים, וזברות מתו בשל בצורת ממושכת

מאות פילים, גנו וזברות מתו ברחבי קניה בשל הבצורת הארוכה ביותר של המדינה מזה עשרות שנים. ממשרד התיירות נמסר: "הבצורת השפיעה לרעה על אוכלוסיות אוכלי העשב ובמיוחד על הגנו והזברה". הבצורת היא הארוכה ביותר באזור זה ארבעה עשורים

מאות פילים, וזברות מתו בשל בצורת ממושכת
אחד מהפילים שמתו צילום: צילום מסך

מאות פילים, גנו וזברות נמצאו מתים בקניה על רקע בצורת ממושכת במדינה האפריקנית. אנשי רשות הטבע של קניה, וצוותי מחקר ספרו 205 פילים, 512 גנו, 381 זברות מצויות, 51 תאואים, ו-12 ג'ירפות בתשעת החודשים האחרונים. כך לפי דו"ח שפורסם ביום שישי האחרון על ידי משרד התיירות של המדינה.

מהמשרד נמסר: "הבצורת השפיעה לרעה על אוכלוסיות אוכלי העשב ובמיוחד על גנו וזברה". בצורת ממושכת ברחבי אפריקה במהלך ארבע עונות הגשמים האחרונות הותירה כ-18 מיליון אנשים הסובלים ממחסור במזון בסומליה, אתיופיה וקניה, כך על פי דיווחים של תוכנית המזון העולמית.

הארגון המטאורולוגי העולמי של האו"ם אמר כי הבצורת היא הארוכה ביותר באזור זה ארבעה עשורים. בקניה, עונות החורף הן מתחת לממוצע וגרמו לייבוש נהרות ולהרס שטחי עשב בשמורות ציד, כך על פי משרד התיירות.

"המערכות האקולוגיות שנפגעו בצורה הקשה ביותר הן ביתם של כמה מהפארקים הלאומיים, המתויירים ביותר בקניה, כולל אזורי אמבוסלי, צבו ולאיקיפה-סמבורו", נכתב בדו"ח. שרת התיירות, חיות הבר והמורשת של קניה פנינה מלונזה, אמרה כי ננקטים צעדים להצלת חייהם של בעלי חיים - כולל חפירת קידוחים והובלת מים למיכלי מים ולסכרים שהתייבשו. "התמותה נוצרה בגלל דלדול במשאבי המזון כמו גם מחסור במים", הוסיפה. לפי המשרד, לקניה נותרו רק 36,000 פילים בשנה שעברה.

פילים ג'ירפה קנו בצורת אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד