ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"פייק ניוז מוחלט"

קרב התיקים: האם המועמד לתיק המשפטים נסוג?

אחד המועמדים הטבעיים להתמנות לשר המשפטים הוא יריב לוין, האיש המקורב ביותר לנתניהו מבין חברי הכנסת בליכוד שגם מנהל מטעמו את המו"מ הקואליציוני מול שאר המפלגות. אולם לפי דיווח של רביב דרוקר, לוין ויתר על התפקיד ומעוניין בתיק בכיר יותר | בלשכת לוין מכחישים

קרב התיקים: האם המועמד לתיק המשפטים נסוג?
נתניהו ויריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד לפני הגעת ראשי המפלגות לנשיא המדינה יצחק הרצוג לסבב ההמלצות על המועמד להרכבת הממשלה, הקרב על התיקים מתלהט ואיתו המלחמה על אופי הממשלה שתקום בראשות בנימין נתניהו.

במוקד נמצא תיק המשפטים וההבטחות והציפיות למהפכה ימנית, לשינוי חקיקה ולריסון ופגיעה בכוחו של בג"ץ. ח"כ יריב לוין, מס' 2 ברשימת 'הליכוד' והאיש הכי מקורב לנתניהו, שבקי ומחויב למהלך ותכנן להיות שר המשפטים הבא - כנראה מוותר על התפקיד. כך מדווח הפרשן רביב דרוקר ב'ערוץ 13'.

הסיבה, לפי דרוקר, יו"ר הכנסת לשעבר לוין מסביר בשיחות סגורות כי התוכנית שלדעתו יש לעשות במערכת המשפט כה אמביציוזית שהיא תגרום לנשיאת העליון אסתר חיות לאיים או להתפטר מתפקידה, ואז לדבריו, בתרחיש שכזה שיגרום לזעזוע במערכת המשפט - בנימין נתניהו כבר לא יעמוד מאחוריו או ייתן לו גיבוי, והוא יישאר לבדו ויספוג את ההתנגדויות.

דרוקר סבור שח"כ לוין מבין שהמהלכים המתוכננים לא ייצאו לפועל ולכן לפי שעה, הוא מעוניין בתיק החוץ או האוצר.

מלשכת יריב לוין יצאה הכחשה גורפת לדיווח ובה נמסר: "המו"מ הקואליציוני נמצא בעיצומו. חלוקת התיקים הפנימית בתוך הליכוד טרם נדונה. הציטוטים שהובאו בשמו של ח"כ יריב לוין הם פייק ניוז מוחלט".

בינתיים היחיד שהצהיר בפומבי כי הוא דורש לקבל לידיו את תיק המשפטים הוא חבר הכנסת דודי אמסלם ששודרג למקום החמישי ברשימת הליכוד ומצפה לתיק בכיר וסבור כי יצליח לממש את רצון הבוחר במשרד הנ"ל.

משרד המשפטים שר המשפטים יריב לוין רביב דרוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד