י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תלוי את מי שואלים

ביטול המס הממותק: האם מחירי הקולה ישובו לקדמותם?

בזמן שרשתות המזון נלחמות בגל ההתייקרויות הנוכחי מתברר שבשקט בשקט הם העלו את מחירי הקולה וספק אם המחיר ישוב לקדמותו גם אם שר האוצר הבא יבטל את המס על המשקאות הממותקים

ביטול המס הממותק: האם מחירי הקולה ישובו לקדמותם?
אילוסטרציה צילום: unsplash

בזמן שרשתות המזון נלחמות בגל ההתייקרויות הנוכחי מתברר שבשקט בשקט הם העלו את מחירי הקולה. מחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב מראה שאחרי הטלת המס על שתיה מתוקה המחירים זינקו ביותר מגובה המס.

ההתייקרויות החדות ביותר היו דווקא במותגים הזולים - RC וקריסטל, שנרכשת במיוחד במגזר החרדי. כך שגם אם המס על השתייה המתוקה יבוטל בהוראת שר האוצר הבא, ספק אם המחיר המוזל יחזור לקדמותו.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

‏‏פרופ' איתי אטר מאוניברסיטת תל אביב שיתף בראיון לגלי צה"ל בממצאי הבדיקה שערך ואמר: "בחנו מאות חנויות לפני ואחרי עליית המס - רואים שמחירי מגוון מוצרים עלו, אפילו יותר מהמס. הציבור מנסה למנוע התייקרויות, אבל אני לא חושב שיורידו את המחיר מעבר למס".

בתוך כך, איגוד רופאי בריאות הציבור וארגוני בריאות נוספים, התריעו בפני המפלגות שצפויות להרכיב את הקואליציה הבאה, כי ביטול המס על משקאות ממותקים יעלה בחיי אדם. הרופאים מתכוונים לפנות לראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו עם הנתונים.

הרופאים קוראים לחברי הכנסת לבחון את הנזקים הבריאותיים שנגרמים מהמשקאות הממותקים כמו: שבץ, תחלואת לב, אי ספיקת כליות ,קטיעת גפיים ועוד. מאז כניסת החוק החל בינואר אשתקד, ירדה הצריכה של המשקאות הממותקים ב17%.

הורדת מיסים העלאת מיסים מתוקים שתיה קולה RC

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד