י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הכבאים נלחמו בלהבות

הילדים עצובים: המשחקייה החדשה נשרפה כליל

תושבי אשקלון בהלם בעקבות השריפה הגדולה שהשתוללה אמש במתחם המרינה ושרפה כליל את המשחקייה החדשה שנחנכה רק לפני כשלוש שנים. בחסדי שמים לא היו לכודים או נפגעים | בכב"ה חוקרים את נסיבות השריפה 

הילדים עצובים: המשחקייה החדשה נשרפה כליל
שריפה במרינה מול באשקלון צילום: עדיאל לוי, דוברות כב"ה דרום

המשחקייה שבמתחם ה'מרינה מול' שבנמל אשקלון עלתה אמש באש ונשרפה כליל, שלוש שנים אחרי שנחנכה באירוע חגיגי והיוותה מקום בילוי לילדי העיר ומחוצה לה.  

במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום התקבלו אמש (שני) מספר רב של קריאות על שריפה במרינה מול באשקלון. צוותי כיבוי והצלה מתחנת אשקלון הוזנקו מיד למקום האירוע ובהגיעם למקום זיהו כי מדובר במשחקייה גדולה בסמוך למרינה מול שלהבות ענק עולות ממנה.

לוחמי האש חולקו לגזרות והחלו מיד בפעולות כיבוי ובמקביל סריקה בתוך המתחם בכדי לשלול לכודים. בשלב ראשון פונה קו ראשון של עסקים סמוכים מחשש להתפשטות ולאחר הורדת הלהבות ופעולות כיבוי עם מנוף גבהים הוחזרו לשגרת עבודה. בעלי המקום אותרו במהרה ובמקביל לסריקות בוצע בירור מולם האם נכחו בתוך האתר עובדים והדבר נשלל.

לוחמי האש פעלו אל תוך השעות הקטנות של הלילה והשיגו שליטה על השריפה ושללו סכנת התפשטות או סכנה כלשהי לעסקים סמוכים, אך למרבה הצער והכאב המקום נשרף כליל, ובחסדי שמים האירוע הסתיים ללא לכודים או נפגעים.

חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל תחנת אשקלון ביצע חקירה בזירת האירוע בכדי לנסות ולגלות מה גרם לשריפה.

יצוין כי מדובר במתחם גדול שכולו בער והקשה על פעולות הסריקה והכיבוי ובעקבות חומרים מעורבים של עץ ופלסטיק. המשחקייה המרווחת שנחנכה בפברואר 2019 היתה מאובזרת בדשא סינטטי מרופד על מנת לשמור על שלום הילדים ובשלל מתקנים ומשחקים, מגלשות ובימבות, אזור יצירה המצויד בשולחנות וכיסאות לילדים, אזור מוזיקה ובו כלי נגינה עליהם יכולים הקטנטנים לנגן, אזור למשחק עם בובות וקוביות ואזור לפעוטות ובו מתקנים המותאמים לבני הגילאים הללו. אולם הכל הפך למאכולת אש.

הנהלת מתחם המרינה מסרה הלילה: "עם פרוץ השריפה הוזעקו למקום כוחות כיבוי והחלו לפעול מיד. במקביל, הורחקו המבלים שהיו בסביבה וכן בוצעו פעולות למנוע את התפשטות השריפה לעסקים סמוכים. למרבה המזל איש לא נפגע והנהלת המתחם פועלת על מנת לסייע לכוחות הכיבוי בכל שתידרש".

משחקיה לילדים מרינה אשקלון שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד