כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למרות שהתוצאות ברורות

סקר נוסף: איזו ממשלה רוצה הציבור בישראל

למרות שהתוצאות ברורות לכל שהעם אמר את דברו שברצונו ממשלת ימין בלבד ללא שמאל בתוכה, סקר דעת קהל שערך יועץ התקשורת רוני רימון מציג נתונים מעניינים 

סקר נוסף: איזו ממשלה רוצה הציבור בישראל
לפיד/נתניהו/גנץ צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בעוד נתניהו כבר החל את שיחות המשא ומתן הקואליציוניים לשם הקמת ממשלה בראשותו במהירות האפשרית, סקר שנערך מטעם היועץ האסטרטגי רוני רימון ופורסם ב'מעריב', מצא כי 71.8% ממצביעי גוש המרכז-שמאל מעדיפים שנתניהו לא יקים ממשלת ימין על מלא כפי שהבטיח לאורך מערכת הבחירות אלא עם יאיר לפיד ובני גנץ. לעומתם, 81.3% מתוך מצביעי גוש הימין מעדיפים שנתניהו יקים ממשלת ימין עם השותפים הטבעיים כפי שהבטיח להם ולבוחרים. 

ובאופן כללי דעתו הממוצעת של העם חלוקה, כאשר 41.4% מעדיפים ממשלה שבה נתניהו, לפיד וגנץ ואילו 44.2% מעדיפים ממשלת ימין שבה חברים השותפים הטבעיים: הליכוד, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, ש"ס ויהדות התורה.

הסקר של רוני רמון בדק ומצא כי גברים תומכים יותר מנשים בהקמת ממשלת ימין - 48.3% מצד הגברים מול 40.4% מצד הנשים בישראל, ונשים מעדיפות יותר מגברים הקמת ממשלת נתניהו-לפיד-גנץ 43.1% מול 39.6% מהגברים.

לפיד וגנץ השבוע במליאה | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90.

בקרב חילונים, 57.2% מתוכם מעדיפים את ממשלת נתניהו-לפיד גנץ, לעומת דתיים-חרדים ש-76.5% מתוכם מעדיפים ממשלה של גוש הימין-חרדים. 56.8% מתוך ערביי ישראל מעדיפים את ממשלת נתניהו-לפיד-גנץ, לעומת 4.9% מהערבים המעדיפים את ממשלת גוש הימין.

היועץ האסטרטגי רוני רימון אומר לשמע תוצאות הסקר כי "ביממות האחרונות שמענו את יאיר לפיד ואת בני גנץ דוחים בשתי ידיים קריאות מהציבור להקים ממשלה עם נתניהו – והסקר מלמד שהם פועלים, באופן מוחלט, בניגוד לדעת מצביעיהם. מהשוואה בין דעת הקהל הברורה במרכז שמאל במהלך השנים האחרונות לבין תוצאות הסקר עולה שלמרות הטינה לנתניהו של חלקים רבים במרכז שמאל – הרי שכל דבר הוא יחסי לאלטרנטיבה, ולכן ציבורים אלה מעדיפים להניח בצד את שנאתם לנתניהו ומעדיפים, בנסיבות שנוצרו, הקמת ממשלה של לפיד-גנץ איתו, מאשר שנתניהו יקים ממשלה עם בן גביר סמוטריץ והחרדים".

נתניהו ובן גביר אתמול.

"כמה אש וגופרית חטף  בני גנץ על שהעז ללכת עם נתניהו – ועכשיו מרבית מבקריו ומרבית מצביעי לפיד שאמר שלעולם לא יכנס לקואליציה עם נתניהו – מבקשים שתוקם דווקא קואליציה כזו", הדגיש רימון. 

הסקר נערך יומיים לאחר הבחירות בקרב 500 איש המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסיה בישראל.

 

סקר דעת קהל רוני רימון ממשלת אחדות ממשלת ימין תוצאות הבחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד