י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

החורף כבר כאן: כך תצמצמו את הסיכויים לתאונה בעבודה

עם הגעת מערכת חורפית לאזורנו: מינהל הבטיחות בזרוע העבודה מפיץ דגשים לעבודה בתנאי אקלים חריגים לקבלנים ומנהלי עבודה

החורף כבר כאן: כך תצמצמו את הסיכויים לתאונה בעבודה
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

עם הגעת מערכת חורפית אתמול בלילה, מינהל הבטיחות בזרוע העבודה חוזר ומדגיש כי יש להקפיד על כללי הבטיחות, לנקוט בכל הצעדים הנדרשים למניעת תאונות עבודה.

על רקע תאונות עבר, שהתרחשו עם בוא סופת הגשם הראשונה של החורף, מזהיר מינהל הבטיחות מפני תאונות עבודה אשר יכולות להיגרם בשל סחף קרקע ומפולות צידי חפירה באתרי הבנייה, משבי רוח עזים העלולים לטלטל ציוד שמונף על ידי מנופים באתר, עצירת עבודות גלישה בגובה על מעטפת מבנים בעת מזג אוויר סוער, הגנה על ציוד חשמלי כך שיהיה תקני ומוגן מפני נזקי מים ובדיקת הארקות חשמל תקינות בציוד ומתקנים כגון עגורני צריח אשר בעת סופת ברקים עלולים להוות מקור להתחשמלות עובדים בסמוך להם.

בנוסף מציין המינהל כי מזג האוויר החורפי עלול להוביל גם לפגיעות קור וקושי קוגניטיבי לעבודה בתנאי חוץ, ולכן נדרשת תשומת לב מיוחדת של מבצעי הבנייה ומנהלי העבודה לסביבת העבודה בה מועסקים הפועלים באתר ולביגוד יבש וחסין מים ככל שניתן.

במינהל מבהירים כי ישימו דגש מבצעי בפיקוח על נושא תקינות מערכות חשמל באתרים.

מינהל הבטיחות קורא לכל מבצעי הבנייה ובעלי התפקיד בבטיחות המועסקים באתר, לפעול להתאמת נהלי העבודה, תכנונה וניהול הסיכונים הקשור בה, כך שיביא בחשבון את סיכוני מזג האוויר הסוער הניצבים בפני המועסקים באתר והסובבים אותו.

חורף תאונת עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד