כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עקב סכסוך עבודה

התכוננו מראש: צפי למחסור חמור בעופות טריים

ועד שוחטי העופות הודיע כי בשבועות הקרובים צפוי מחסור בעופות בעקבות סכסוך עבודה שהוכרז. מוועד העובדים נמסר: "אי אפשר לתת למצב הנוכחי להמשיך"

התכוננו מראש: צפי למחסור חמור בעופות טריים
עופות. אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

ועד שוחטי העופות בחברת 'זבח טוב' ביצוג ההסתדרות הלאומית הודיע כי בשבועות הקרובים צפוי מחסור חמור בעופות ברשתות המזון ברחבי הארץ בעקבות סכסוך עבודה שהוכרז אל מול חברת "זבח טוב". 

לטענתם, פעולה זו מגיעה על "רקע יחס שערורייתי לשוחטי העופות בישראל, ליקויים בטיחותיים מסכני חיים, ותנאי תברואה ירודים".

במכתב שהועבר לבעלי רשתות המזון בישראל על ידי ההסתדרות הלאומית נכתב: "אני נדרש להתריע בפניך כי כבר בימים הקרובים נחל לפעול בצעדי מחאה שיכללו בין השאר שביתות, הצפויים להשפיע באופן מיידי על קצב שחיטת העופות בישראל וכך על ההיצע בשוק."

גורמים בהסתדרות הלאומית מסרו כי כמעט 90% מהעובדים בחברה הכריזו על יציגות לפני כחודש, אך זו מערימה קשיים על ההתאגדות. הם מאיימים כי במידה ולא יחל מו"מ בימים הקרובים, השבתה ראשונה צפויה כבר ביום ראשון הקרוב.

מוועד העובדים נמסר: "אי אפשר לתת למצב הנוכחי להמשיך, ההנהלה פוגעת באופן מתמשך בעובדים תוך אי עמידה בהסכמי השכר. שעות עבודה רבות ללא חישוב שעות נוספות, קיצוץ חד צדדי בימי עבודה על פי מצב רוחם, ומקרים רבים של הלנות שכר. כמו כן ההנהלה לא מטפלת בתנאי תברואה המסכנים את בריאות הציבור, אם לא יתוקנו הליקויים שהתרענו עליהם בהקדם נחריף את המאבק".

 

מחסור סופרמרקט עוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד