כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברקע המו"מ בגוש הימין

הרצוג ולפיד הגיבו; התקיימו מגעים להקמת ממשלת אחדות רחבה?

לשכת רה"מ ונשיא המדינה הכחישו היום דיווח כי נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה היום לראש הממשלה יאיר לפיד ולשר הביטחון בני גנץ בבקשה להקים ממשלת אחדות | גם אם הפרטים נכונים הסיכוי למהלך שכזה הינו אפסי, כאשר לעת עתה בימין נמצאים בעיצומו של מו"מ להקמת ממשלה

הרצוג ולפיד הגיבו; התקיימו מגעים להקמת ממשלת אחדות רחבה?
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה היום לראש הממשלה יאיר לפיד ולשר הביטחון בני גנץ בבקשה להקים ממשלת אחדות כך מדווח הפרשן הפוליטי עמית סגל. לפיד וגנץ כבר הבהירו בעבר שלא ייכנסו לממשלה עם נתניהו, אבל הרצוג פנה שוב אחרי הסירוב הרשמי שלהם.

פניית הרצוג מגיעה בעוד שהמשא ומתן הקואליציוני כבר החל בין מפלגות הימין, שם רוצים להכריז על הקמת ממשלה כבר ביום השבעת הכנסת ולא ברור האם יש היתכנות למהלך. המאמץ העיקרי של הנשיא צפוי להיות בחזית גנץ.

לשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד והנשיא יצחק הרצוג הכחישו היום את הפרסומים, וטענו כי "הרצוג לא פנה ולא הציע ממשלת אחדות - הוא גם יודע שאין סיכוי שזה יקרה", נמסר מסביבת לפיד.

אחרי ההכחשה מצד סביבתו של יו"ר יש עתיד, גם הנשיא הכחיש את הדברים: "בניגוד לדיווח, נשיא המדינה לא פנה ולא ביקש מראשי המפלגות להצטרף לממשלה כזו או אחרת. יודגש כי הליך ההתייעצויות בבית הנשיא יחל רק מחר ולאחריו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה". מטעם של לשכתו של גנץ טרם נמסרה תגובה.

ממשלת אחדות יאיר לפיד בני גנץ נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד