ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
אכזריות איראנית

חברי הפרלמנט דורשים: להיכנס במפגינים ללא רחמים

בעקבות המחאה המתמשכת באיראן נגד המשטר, דורשים חברי פרלמנט להחמיר עם העצורים. מבין אלף העצורים שהועמדו למשפט במחוז טהרן לבדו, עשרות נאשמים צפויים לעונשי מוות. המשפטים של הנאשמים הינם פומביים ומתקיימים כבר יותר משבוע

חברי הפרלמנט דורשים: להיכנס במפגינים ללא רחמים
שריפה באיראן: אילוסטרציה צילום: Iran International

מכתב פומבי עליו חתומים 277 מבין 290 חברי הפרלמנט של איראן, קורא למערכת המשפט האיראנית למצות את הדין עם המפגינים שנעצרו במהלך המחאה המתנהלת במדינה בשבועות האחרונים, ושלא לגלות שום סלחנות כלפי מעשיהם החמורים. אלפי אנשים ממשיכים להתאסף מדי יום בהפגנות המתקיימות ברחובות הערים האיראניות למרות איום המעצר, והענישה החמורה שעשויה להגיע בעקבותיו.

הרפובליקה האסלאמית מתמודדת עם אחת המחאות הגדולות וחסרות התקדים בעקבות מותה של צעירה כורדית - איראנית בת 22 שנעצרה על ידי 'משטרת המוסר' לפני קרוב לחודשיים. במכתב פתוח שנחתם על ידי חברי הפרלמנט וצוטט על ידי הרשת האמריקאית CNN הם קוראים לבתי המשפט "ללמד את המפגינים לקח" ולהעניש אותם בחומרה רבה, כדי להרתיע אחרים שמנסים לערער את סמכות הממשל האיראני.

"אנו, נציגי האומה הזו, מבקשים מכל פקידי המדינה, כולל מערכת המשפט, להעניש בחומרה את אלה שניהלו מלחמה (נגד הממסד האסלאמי) ותקפו את חיי האנשים ואת רכושם, כמו שמתייחסים למחבלים של ארגון דאע"ש, ולבצע זאת בהקדם כדי להעביר מסר מרתיע למתפרעים אחרים". המחוקקים הוסיפו כי ענישה כזו ששיטותיה לא פורטו "תוכיח לכולם כי החיים, הרכוש, הבטחון והכבוד של עמנו היקר הם קו אדום, וכי הממסד המשפטי לא יגלה רחמים בהקשר הזה".

איראן האשימה לפחות אלף בני אדם במחוז טהרן לבדו, על מעורבותם לכאורה בהפגנות הכלל ארצית במחאה על מותה של הצעירה. המשפטים של הנאשמים הנם פומביים ומתקיימים כבר יותר משבוע. ארגון זכויות אדם איראני הפועל מנורבגיה הודעה בדו"ח שפרסם ביום רביעי שעבר כי עשרות מפגינים עומדים בפני האשמות הכרוכות בגזר דין מוות אם יורשעו בהן.

איראן הפגנות באיראן אכזריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד