ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
האמריקנים מעורבים

ישראל מזהירה את הרשות הפלסטינית מפני המהלך המסוכן

ברשות הפלסטינית הודיעו שהם מתכוונים לקדם הצעה נגד ישראל באו"ם - מה שעלול לסכן משפטית גורמי ביטחון ישראליים. בישראל מזהירים כי העיתוי הפוליטי יפגע משמעותית ביכולת לקדם מהלכים לרווחת הרשות ויוביל להסלמה

ישראל מזהירה את הרשות הפלסטינית מפני המהלך המסוכן
הממשלה הפלסטינית צילום: פלאש 90

במערכת הביטחון ובמשרד החוץ מנסים לבלום הצעה הפלסטינית שתעלה לדיון באו"ם בסוף השבוע, ותדרוש מבית הדין הבינלאומי בהאג להציג חוות דעת האם "הכיבוש הישראלי" כלשונם, הוא חוקי - כך פרסמה הערב (רביעי) מוריה אסרף-וולברג במהדורה המרכזית של 'חדשות 13'.

בישראל רואים את המהלך ככזה שיש לו אמירה בינלאומית מאוד משמעותית, והוא יכול גם לסכן משפטית גורמי ביטחון. עוד פורסם, כי האמריקנים מעורבים בנושא ומנסים לטרפד את ההצעה הפלסטינית.

על פי הדיווח, בכירים ישראלים שוחחו עם שני בכירים בסביבתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן - חוסיין א-שייח' ומג'אד פראג'. בשיחות נאמר כי העיתוי הפוליטי, ערב הקמת ממשלה חדשה, יפגע משמעותית ביכולת לקדם מהלכים לרווחת הרשות הפלסטינית, היות והממשלה שתקום לא תוכל להבליג על מהלך שכזה. בתוך כך, בישראל מביעים באותן שיחות עם בכירי הרשות חשש שהדבר הזה יוביל להסלמה בשטח, סוגייה שעלתה גם בדיונים הביטחוניים שנערכים בימים האחרונים.

מקורבי אבו מאזן אמרו שהמהלך הזה מגיע, בין היתר, בעקבות מותם של פלסטינים רבים בתקופה האחרונה מירי צה"ל, כמו גם עליה בפשיעה הלאומנית היהודית. ההערכה בישראל היא שהפלסטינים לא ירדו מהעץ ושלא יצליחו לשכנע אותם לסגת מקידום המהלך הבינלאומי.

הרשות הפלסטינית אבו מאזן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד