ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הקרב האווירי מסלים

אוקראינה מזהירה: רוסיה הזמינה טילים איראניים

גורמים רשמיים אוקראינים מציינים בסיפוק את הגעתם של מערכות הגנה אוויריות מערביות מתקדמות אך טוענים שרוסיה מחפשת אחר כלי נשק חזקים יותר. איראן הכחישה תוכניות למכור טילים לרוסיה. מנגד ראש המודיעין אמר שאספקת טילים איראניים עשויה להתרחש עד סוף נובמבר

אוקראינה מזהירה: רוסיה הזמינה טילים איראניים
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

גורמים רשמיים אוקראינים ציינו בסיפוק את הגעתם של מערכות הגנה אווירית מערביות מתקדמות יותר, וטוענים להצלחה הולכת וגוברת בהפלת רקטות ומל"טים רוסיים, אך הם מזהירים כי מוסקבה מחפשת אחר כלי נשק ארוכי טווח חדשים נגד אוקראינה, ולאוקראינה יש מעט הגנה במיוחד נגד טילים בליסטיים מאיראן, כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

דובר חיל האוויר האוקראיני אמר שלקרמלין יש תוכניות לרכוש טילים בליסטיים מאיראן, שלטענת האוקראינים ישמשו כמעט בוודאות להרוס תשתיות אנרגיה אזרחיות שכבר ספגו טילים בשבועות האחרונים. "יש לנו מידע שהם הגיעו להסכמה כלשהי לגבי מסירה", אמר הדובר, יורי איהנאט, במסיבת עיתונאים.

איראן הכחישה תוכניות למכור טילים בליסטיים לרוסיה. אבל האלוף קירילו בודאנוב, ראש מנהלת המודיעין הביטחוני של אוקראינה, אמר שאספקת טילים איראניים עשויה להתרחש עד סוף נובמבר. "זה איום רציני מכיוון שהטילים האיראניים, בניגוד לטילים הרוסים, עפים גבוה, מהירים מאוד, והתכונות הללו הוכחו בקרב", אמר בראיון שנערך לאחרונה.

גורמים רשמיים אוקראינים סירבו לחשוף פרטים על מספר הטילים שרוסיה עשויה לנסות לרכוש. אבל הדובר אמר כי אוקראינה מנהלת דיונים עם בעלות בריתה המערביות כיצד להתמודד עם האיום. "תאורטית אפשר להפיל אותם, אבל למעשה קשה מאוד לעשות את זה עם היכולות שיש לנו היום" ציין. אנליסטים צבאיים מערביים ובכירים אוקראינים אומרים שרוסיה פנתה לאיראן מכיוון שמלאי הטילים שלה דליל מאד.

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי ארצו "מתקדמת בהדרגה לעבר המטרה שלנו של הגנה מוחלטת על השמים, נכון להיום, אנו יכולים לומר שההסלמה האחרונה של טרור הטילים והמל"טים הרוסים הביאה לכך שהעולם הגיב, הגיב בסיוע חדש לאוקראינה", אמר בנאום היומי שלו ביום שני האחרון.

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים איראן ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד