ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תוך שמונה חודשים

רוסיה איבדה פי שניים מטוסים מאשר במלחמה בת 10 שנים

מפקד הכוחות המזוינים של אוקראינה, אמר שרוסיה כבר איבדה יותר מפי שניים ממספר המטוסים באוקראינה מאשר במלחמה באפגניסטן במהלך 10 שנים. רוסיה גם החלה בבניית מבני הגנה נגד טנקים סביב העיר הכבושה מריופול בדרום

רוסיה איבדה פי שניים מטוסים מאשר במלחמה בת 10 שנים
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

אובדן המטוסים של רוסיה במלחמה באוקראינה הוא ככל הנראה מהיר בהרבה מהיכולת שלה לייצר מטוסים חדשים, כך על פי דו"ח המודיעין הבריטי. ולרי זלוז'ני, מפקד הכוחות המזוינים של אוקראינה, אמר שרוסיה כבר איבדה יותר מפי שניים ממספר המטוסים באוקראינה מאשר במלחמה באפגניסטן, כשכ-278 מטוסים הושמדו באוקראינה לעומת 119 בסכסוך באפגניסטן בשנים 1979-1989.

"למרות שאיננו יכולים לאמת את הנתונים הללו באופן עצמאי, חוסר העליונות האווירית המתמשכת של רוסיה יחמיר ככל הנראה על ידי אימונים לקויים, אובדן צוותים מנוסים וסיכונים מוגברים בסיוע אווירי סמוך לאזורי הגנה אוויריים צפופים", נמסר מטעם משרד ההגנה הבריטי. "זה לא סביר שישתנה בחודשים הקרובים. סביר להניח שהפסדי המטוסים של רוסיה יעלו משמעותית על יכולתם לייצר מטוסים חדשים. הזמן הנדרש להכשרת טייסים מוכשרים מקטין עוד יותר את יכולתה של רוסיה לחדש את היכולת האווירית הקרבית".

רוסיה גם החלה בבניית מבני הגנה נגד טנקים סביב העיר הכבושה מריופול בדרום, כך על פי משרד ההגנה של בריטניה . מריופול מהווה חלק מה"גשר היבשתי" של רוסיה מרוסיה לקרים, קו תקשורת לוגיסטי מרכזי, והרוסים מתכוננים לבצק הגנה במחוזות זפוריז'יה וחרסון הכבושים. "מוסקבה עושה מאמץ משמעותי להכין הגנות לעומק מאחורי קו החזית הנוכחי שלה כדי לנסות למנוע כל התקדמות מהירה של אוקראינה, כך דווח בתקשורת האוקריאני.

מלחמת אוקראינה רוסיה מטוסי קרב ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד