א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תעמוד בהתחייבויותיה לחרדים?

ארבע שנים נוספות: מושלת ניו יורק קתי הוצ'ול הביסה את לי זלדין

קתי הוצ'ול הפכה לאישה הראשונה שנבחרה לתפקיד מושל ניו יורק, היא זכתה בתפקיד עוד קודם בשנת 2021 כאשר המושל לשעבר אנדרו קואומו התפטר בגלל שערורייה. רוב החרדים תמכו בלי זלדין הרפובליקני, אך חלק לא מבוטל כמו האדמו"ר המהר"א מסאטמר תמך בקתי הוצ'ול

ארבע שנים נוספות: מושלת ניו יורק קתי הוצ'ול הביסה את לי זלדין
בחירות בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

מושלת ניו יורק שנבחרה הלילה לתפקיד ניצחה את חבר הקונגרס הרפובליקני לי זלדין, בן בריתו של דונלד טראמפ שניהל קמפיין שהתמקד בפחד מפשע אלים.

"הלילה השמעתם את קולכם בקול רם וברור. ואתם הפכתם אותי לאישה הראשונה שנבחרה אי פעם להיות מושלת מדינת ניו יורק. אבל אני לא כאן כדי לעשות היסטוריה, אני כאן כדי לעשות שינוי", אמרה הוצ'ול לתומכים ביום שלישי בלילה.

"הרגשתי משקל על הכתפיים שלי כדי לוודא שכל ילדה קטנה וכל נשות המדינה שנאלצו להתמודד בתקרת זכוכית בכל מקום שהן פונטת, כדי לדעת שאישה יכולה להיבחר בזכות עצמה. לשלוט בהצלחה במדינה קשוחה כמו ניו יורק".

שתי המפלגות ושני המעומדים ניסו לקבל את הקולות היהודים החרדים, ושניהם ביקרו בשבועות האחרונים בבתי האדמו"רים וגדולי התורה במדינה, בזמן שרוב רובם של האדמו"רים החליטו לתת את קולותיהם למועמד הרפובליקני, דוגמת חסידות באבוב, בעלזא, סאטמר מהרי"י, ובאבוב-45. הרי שהאדמו"ר המהר"א מסאטמר החליט אחרי ישיבה ארוכה בעניין לפני מספר ימים, לקרוא לחסידיו לתת את התמיכה במועמדת הדמוקרטית קתי הוצ'ול.

הסיבה לתמיכה לא כ"כ ברורה, אבל זה הגיע אחרי שהאדמו"ר ישב עם המושלת קתי הוצ'ול, והסביר לה שאצל היהודים עיקר הדאגה היא גזירת החינוך, ואחרי שהאדמו"ר שמע שהיא כדמוקרטית יחד עם המחוקקים של שני בתי המחוקקים, מוכנים להתחייב להסיר את גזירת החינוך מעל ראשם של יהודי ניו יורק, דבר שיהיה קשה מאוד למושל רפובליקני מול מחוקקים דמוקרטים, הוא החליט ללכת נגד הזרם הציבורי ודעת הקהל, וכן לתמוך במושלת קתי הוצ'ול.

בחירות בארה"ב מושל מדינת ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד