י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
חינוך מגיל קטן

צבא העם: תלמידים רוסים יחויבו בהכשרה צבאית בבית הספר

הנשיא פוטין מכין את ילדי בית הספר למלחמה עם 140 שעות של אימונים צבאיים בשנתיים האחרונות ללימודים. תלמידי בית הספר יקבלו הדרכה על ידי יוצאי צבא וילמדו "מגוון מיומנויות צבאיות מעשיות", כולל שימוש בנשק חם ועזרה ראשונה בשדה הקרב

צבא העם: תלמידים רוסים יחויבו בהכשרה צבאית בבית הספר
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

תלמידי בית ספר רוסים יעברו שנתיים של הכשרה צבאית בסיסית כחלק מתוכנית הלימודים משנת 2023, כך פורסם אתמול ברוסיה. התוכניות, שהוכרזו על ידי שר החינוך הרוסי, סרגיי קרבצוב, מגיעות כאשר הכוחות הרוסיים באוקראינה ממשיכים לספוג תבוסות משפילות, המדגישות את חוסר המוכנות של צבא רוסיה.

סגן שר ההגנה הרוסי ולרי גרסימוב אמר כי התלמידים צפויים להשלים לפחות 140 שעות של הכשרה צבאית במהלך השנתיים האחרונות של הלימודים בבית הספר. תלמידי בית הספר יקבלו הדרכות על ידי יוצאי צבא, וילמדו מגוון מיומנויות צבאיות מעשיות, כולל איך להשתמש בנשק, לספק עזרה ראשונה בקרב, וליצור מקלט לכוח אדם ולציוד צבאי, כך אמר סגן יו"ר הפרלמנט ולדימיר פבלוב.

"עכשיו הקורס נבנה, נכין אותו לפני 1 בינואר, ואז בתי ספר יכולים להשתמש בו מהשנה הבאה", אמר קרבצוב לכתבים הממלכתיים ברוסיה. לדברי הפוליטיקאי הרוסי סרגיי מירונוב, הכנסת התוכנית "תאפשר להכין את האזרחים באופן שיטתי לעימות אפשרי עם האויב ותסייע למצוא תעסוקה לעשרות אלפי אנשים".

הכנסת הכשרה צבאית חובה בבתי ספר רוסיים חוזרת לימי ברית המועצות, כאשר התלמידים "תוכנית הכשרה צבאית ראשונית". על רקע המתיחות עם המערב במהלך המלחמה הקרה, תלמידים קיבלו הדרכה בעזרה ראשונה בסיסית, בטיפול בנשק חם ובדרכים להגיב להתקפות גרעיניות או כימיות.

התוכנית בוטלה ממערכת החינוך הרוסית בשנת 1993, שנתיים לאחר פירוק ברית המועצות. החזרה של הכנה צבאית כזו לתכנית הלימודים בבית הספר הוכרזה מכיוון שרוסיה ספגה את אחת התבוסות המשפילות ביותר שלה במלחמה עד כה. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הורה אתמול לחייליו לסגת מהצד המערבי של נהר דנייפרו לנוכח התקפות אוקראינה ליד העיר חרסון שבדרום המדינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד