ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
ההנחה על ה'בלו' תפקע?

שר האוצר הבא יחליט: ליברמן דוחה את עליית מחירי הדלק

באמצע השבוע היה אמור להתפוגג הצו הממשלתי שהפחית את מס הבלו על הדלק וזאת לאחר עלייה משמעותית בתחילת החודש הנוכחי, אלא שבמשרד האוצר הגיעו להסכמות באשר לדחיית פקיעת הצו עד לתחילת החודש הבא. עד אז צפוי להתמנות שר אוצר חדש שיצטרך להכריע האם להמשיך במתן ההנחה על מס הבלו

שר האוצר הבא יחליט: ליברמן דוחה את עליית מחירי הדלק
תור בתחנת דלק צילום: Jamal Awad/Flash90

שעות ספורות אחרי השבעת הכנסת ה־25, בחצות הלילה שבין ה־15 ל־16 בנובמבר, היה צפוי באופן חריג לקפוץ מחירי הדלק שמתעדכנים בדרך כלל פעם בחודש, ל־6.85 שקל לליטר. מאחר והצו הממשלתי המעניק פטור של חצי שקל ממס הבלו אמור היה לפקוע, אלא שברגע האחרון באוצר האריכו את הצו בשבועיים ושר האוצר הבא יצטרך להחליט האם להעלות את מחירי הדלק בלפחות שקל נוסף.

משרד האוצר הפיץ ביום חמישי האחרון להערות הציבור טיוטת צו מכס חדש, שבה מוצע להאריך את ההנחה בחצי שקל עד סוף נובמבר אז אמור לפקוע גם הצו השני המעניק הנחה של עוד חצי שקל, שקל אחד בצירוף. הפסד ההכנסות לקופת המדינה מהפחתה זו במשך שבועיים יגיע ל-75 מיליון שקל.

מחיר הדלק עלה בתחילת נובמבר ל-6.46 שקלים לליטר (ללא שירות) לאור עליית מחירי הנפט בעולם. בלילה שבין 15 ל-16 לנובמבר אמורה הייתה להתבצע עלייה נוספת של חצי שקל במחיר, לאור סיום התקופה שבה הוחלט להפחית את הבלו על הדלק.

על פי הדיווח של נתי טוקר באתר 'דה מרקר', שר האוצר הנוכחי, אביגדור ליברמן, הורה לפקידי האוצר להמשיך את הצו המורה להפחית את הבלו, אך המהלך נתקל בשתי בעיות. ראשית, החלטה כזו יכולה להיעשות רק לאחר שנמצא לה מקור תקציבי. בנוסף, עיתוי ההחלטה בעייתי מבחינה משפטית, משום שליברמן נמצא בממשלת מעבר, וברור כי לא ימשיך בתפקידו.

הפשרה שנמצאה היא הארכה של הצו לשבועיים בלבד. בתחילת דצמבר יפורסם מחיר הדלק החדש בהתאם לשינויים במחיר הנפט. אם ימונה עד אז שר אוצר חדש, הוא זה שיחליט אם להאריך את הצו להפחתת הבלו.

העלות הכוללת של הפחתת הבלו במהלך השנה מסתכמת ב-2 מיליארד שקל. ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, כבר הצהיר כי כחלק מהמדיניות שלו לריסון האינפלציה, הוא מתכוון להקפיא את מחירי הדלק, כמו גם את מחירי החשמל, המים והארנונה.

מחירי הדלק מס הבלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד