ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
טקס הענקת המנדט

הרצוג: "למרות כתב האישום" | נתניהו: "נבואות הזעם לא יתגשמו"

יעלה בידו? נתניהו קיבל מהנשיא הרצוג את המנדט להרכבת הממשלה | הרצוג אמר בטקס כי לא נעלמה מעיניו סוגיית כתב האישום של רה"מ המיועד אך בג"ץ אמר את דברו אחרי הבחירות הקודמות | נתניהו פנה במסר מפייס והכריז כי יהיה רה"מ של כולם, "נבואות הזעם לא יתממשו"

הרצוג: "למרות כתב האישום" | נתניהו: "נבואות הזעם לא יתגשמו"
הטקס בבית הנשיא צילום: קובי גדעון/ לע״מ

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו קיבל לפני זמן קצר מהנשיא יצחק הרצוג את המנדט להרכבת הממשלה לאחר שהמליצו עליו 64 חברי כנסת והוא בעל מרב הסיכויים להקים ממשלה. הרצוג ונתניהו נועדו תחילה לפגישה קצרה ולאחר מכן עלו אל הטקס שם נאמו השניים.

בדבריו קודם הטלת המנדט אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג, ״לא נעלמה מעיני כמובן, העובדה כי כנגד חבר הכנסת נתניהו מתנהל הליך משפטי בבית המשפט המחוזי בירושלים, ואינני מקל בכך ראש כלל וכלל. עם זאת חשוב לציין כי בית המשפט העליון כבר אמר את דברו בבירור בנוגע לכתב אישום תלוי ועומד כנגד חבר כנסת המועמד לתפקיד הרכבת הממשלה - במספר פסקי דין״

"64 חברי כנסת המליצו על חה״כ בנימין נתניהו", המשיך נשיא המדינה. "28 חברי כנסת המליצו על חה״כ יאיר לפיד, ו-28 חברי כנסת בחרו שלא להמליץ. לפיכך, ולפי כל השיקולים, התוצאה היא ברורה - ויש להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חה״כ בנימין נתניהו".

״למדינת ישראל דרושה ממשלה, שגם אם לא תבטא בהרכבה את כל השקפות העולם וחלקי הבית, תדע להוביל מהלך של חיבור ואיחוד – בין כל חלקי העם ולקיים שיח אחראי, זהיר, פתוח, כן וקשוב עם יתר רשויות השלטון״, הוסיף.

הנשיא הרצוג בטקס הענקת המנדט // מתוך שידורי כאן 11

עוד אמר הרצוג: "כובד האחריות על כתפי ממשלה בישראל ודאי על העומד בראשה הוא מהגדולים והמורכבים בעולם. לאזרחים דרושה ממשלה יציבה ומתפקדת שמשרתת את כלל האזרחים, אלו שתמכו ובחרו בה ואלו שגם התנגדו לכינונה. לישראל דרושה ממשלה שגם אם לא תבטא את כל השקפות העולם תדע להוביל מהלך של חיבור ואיחוד בין כל העם ולקיים שיח אחראי, זהיר ופתוח וכן וקשוב עם רשויות השלטון".

"חשוב שנזכור, אין לנו מרחב לטעויות קריטיות. על כל ממשלה לנהוג בזהירות בנושאים החשובים לקיומנו, ביטחוננו ושמירה על קווי המתאר של המדינה היהודית והדמוקרטית", הוסיף הנשיא.

"נתניהו, כשליח ציבור מנוסה שמילא שלל תפקידים לרבות מספר כהונות כראש ממשלה, אתה יודע היטב מהם האתגרים הדחופים על הפרק ובכללם איומים מבפנים ובחוץ והזדמנויות לצידם. עלייך מוטלת המשימה כמי שמרכיב את הממשלה המיועדת ולעמוד בראשה, להנהיג ממשלה וקואליציה שיהיו מודעות לאחריות העצומה ולעובדה כי בחירות הן לא משחק סכום אפס. אני מעניק לך את כתב המינוי ומאחל לך הצלחה במשימתך", סיים הרצוג את דבריו.

נתניהו והרצוג בפגישה קודם הענקת המנדט להרכבת הממשלה / צילום: קובי גדעון לע"מ

אחרי דברי הנשיא, ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, אמר בטקס: "אני אישית נרגש מאוד לקבל את הזכות להרכיב את הממשלה, לא פחות מאשר בפעם הראשונה שזכיתי לכך לפני 26 שנים. ציבור המצביעים נתן אמון חד-משמעי בי ובליכוד, כמו גם במפלגות השותפות לדרכנו. אבל אני רוצה לומר: אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כולם – של מי שבחרו בי, ושל מי שלא בחרו בי. זה משקף את מה שאני מאמין בו ומה שמנחה את פעולתי"

בפתח דבריו אמר נתניהו: "אני מבקש תחילה להודות לכל 64 חברי וחברות הכנסת שהמליצו עלי. נעשה הכל שתהיה זו ממשלה יציבה, מוצלחת, אחראית, ממשלה מסורה שתפעל לטובת כל תושבי ישראל ללא יוצא מן הכלל".

בנימין נתניהו בטקס הענקת המנדט // מתוך שידורי ערוץ הכנסת

"כל זה משקף את התהליך הדמוקרטי שאנחנו בצדק גאים בו. מדינת ישראל הריבונית הדמוקרטית. ציינו 125 לקונגרס הציוני הראשון ולמסע שהרצל החל בו, שנהיה עם חופשי בארצנו וזה נמשך שנה אחר שנה, בזכות מאמצי הדורות הפכנו את ישראל למדינה חזקה, מתקדמת, משגשגת. כאן, אני מקווה שתרשה לי להזכיר זכות אבות - אביך הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל ואת אבי פרופ' בן ציון נתניהו - שניהם, כל אחד בדרכו, פעל למען עצמאותנו לאור החורבן בגולה ושניהם זכו לברך על התקומה. אנו, שצועדים בעקבותיהם, יודעים שחירות ישראל והישגיה אינם מובנים מאליהם", המשיך נתניהו.

הוא הוסיף, "בעשור האחרון הבאנו את ישראל למעמד של כוח עולה בין האומות. מדינה בעשירייה הראשונה של המעצמות, אף על פי שאנחנו אלפית מאוכלוסיית העולם. נצעיד את ישראל לפסגות גבוהות אף יותר. אני נרגש מאוד לקבל את הזכות להרכיב ממשלה לא פחות מאשר בפעם הראשונה שזכיתי לכך לפני 26 שנים. ציבור המצביעים נתן אמון בי ובליכוד ובכל המפלגות השותפות. אני רוצה לומר - אני אהיה רה"מ של כולם. זו לא אמירה מהשפה אל החוץ. זה משקף את מה שאני מאמין בו בתוככי נפשי וזה מה שמנחה את פועלי. זו אחריותי כראש ממשלה וכך פעלתי ויחד עם חברי הבאנו מיליוני חיסונים לכל האזרחים. הבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים לכל האזרחים ולטובת כל העמים שחפצים בשלום".

נתניהו הוסיף במסר המפייס, "בכוונתי לפעול יחד כדי להגדיל את מרחב ההסכמה בתוכנו. גם אם ישנם בין חלקי העם חילוקי-דעות בנושאים מהותיים יש די והותר נושאים שסביבם הרוב המכריע יכול להתאחד ולהסכים. אחים אנחנו, נועדנו לחיות זה לצד זה".

את דבריו סיים בתגובה לאלה שמבכים על התוצאות ומאיימים לרדת מהארץ, "יש רבים-רבים שמברכים על תוצאות הבחירות – אבל יש גם מי שמשמיעים נבואות-זעם ומפחידים את הציבור. זאת לא הפעם הראשונה שדברים כאלה מושמעים. אמרו את זה על בגין, אמרו את זה גם עליי, זה לא היה נכון אז וזה לא נכון גם היום".

 

יצחק הרצוג בנימין נתניהו תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד